BasBQ
Beef en Steak

houdbaarheid gebruikte pekel

Zaanhoeve

Vuurmaker
Berichten
51
Hallo,

Om meer lijn te krijgen in dit goddelijke lichaam, rook ik wat meer kipfile voor de salades.

Ik vraag me af hoelang perkelwater te bewaren is in de koelkast.
Dit omdat ik nu al twee keer met de kipfile in de hand er achter kom dat ik de pekel ben vergeten te maken.

gr kees
 
Bedoel je dat je de pekel waarin je rauwe kip filets hebt laten zitten voor een paar uurtjes zou willen bewaren voor een volgende keer? Dat zou ik gewoon niet doen.

Handiger en gezonder is het wellicht om die pekel te maken door slechts een deel van het water te koken en daar het zout, suiker en specerijen in op te lossen en dan de rest met ijsblokjes aanvullen zodat je sneller een gebruiksklare pekel hebt? Ben je daar mee geholpen?

Succes!
 
Veenlopertje zei:
Hallo,

Om meer lijn te krijgen in dit goddelijke lichaam, rook ik wat meer kipfile voor de salades.

Ik vraag me af hoelang perkelwater te bewaren is in de koelkast.
Dit omdat ik nu al twee keer met de kipfile in de hand er achter kom dat ik de pekel ben vergeten te maken.

gr kees

Bedoel je pekelwater met of zonder Nitriet.
Ik zie het nut er eigenlijk niet van in want een Pekel is zo gemaakt. en snel afkoelen zijn ook truukjes voor

Ik verplaats deze even naar het juiste gedeelte, sauzen, rubs en marinades is een receptenonderdeel, en dat is dit niet
 
Gewoon heel veel in 1X pekelen en maken. Dan heb je er minder last van

En een pekel Is inderdaad zo gemaakt. Doe je ondertussen een keer een handje noten in de salade. Ook lekker  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan