BasBQ
Beef en Steak

hot spareribs

Dick de Jong

Sprokkelaar
Berichten
28
hoi,

ik wil graag een keer verschillende soorten spareribs maken van zoet, neutraal en echt hot. Welke bbq sauzen kan je hiervoor het best gebruiken.

groetjes dick
 
L&S is voor L&S fotoreportages, vragen over sauzen horen thuis in algemene BBQ praat, dus de rookkamer, bij deze verplaatst
 
Dick, als je het hete met de saus wil bereiken dan kan dat in principe met iedere saus. Voeg simpelweg iets Heers toe als sambal of siracha. Je zou ook Frank’s hot sauce kunnen gebruiken (te koop bij de Appie).
 
siracha is een pittig sausje inderdaad. ook ruimschoots voorzien van knoflook :cool:
 
Dick, je zou ook na de folie fase de ribs kunnen lakken met een laksaus. Ik doe dit ook altijd. Ik maak hem van sojasaus, piri piri saus, chillisaus en knoflook teentjes. Als je ze nou (heel) hot wil zou je hier ook nog 1 a 2 chillipepers toe kunnen voegen. Misschien een idee.
 
Dat is wat ik ook vaak doe. Laatste uurtje aflakken met een hete combo. Vaak iets in de trend van sriracha saus met wat honing en ketjap. Soms voeg ik er nog geperste knoflook en wat pepertjes aan toe.
 
hoi,

Dank jullie wel voor jullie reacties, zouden jullie mischien ook de verhoudingen neer kunnen zetten,

Op dit moment denk ik erom om spareribs met het Smokey Goodness Holy Smoke af te gaan lakken, ben benieuwd hoe dit gaat smaken.

In ieder geval bedankt
 
Ik gebruik de volgende verhouding (ongeveer)😇

2 theelepels sriracha
1 theelepel ketjap
1,5 theelepel honing
 
Je zou ook eens kunnen kijken naar Koreanse ribben met gochujang. Dennis heeft vorige week mijn simpele versie hiervan gepimped en op z'n blog gepost. Echt een aanrader.

Een bbq saus aanleggen met honing en sriracha is ook erg lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan