Beef en Steak

Hete kip ala de buuf van Ewald.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bram
  • Startdatum Startdatum

Bram

Gerijpt
Soms moet je dingen niet uitstellen. En beter goed afgekeken dan slecht bedacht
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=21642

Hierbij mijn versie van Ewalds kip van de pittige buuf.

Kippendijen eerst indirect voorzien van wat beuken rook. Ongeveer een uurtje op 150gr.

61b80e52167ecdc711de5d95c6967b56.jpg

ConvEGGtor er uit. DO er in (eerste keer dat ie op toneel mocht verschijnen). Toko Lien in de pan. Even aanbakken met wat olie. 500ml water. En dan de kipjes er in. Spulletje aan de kook brengen. ConvEGGtor er weer onder. En toen alles lekker aan de pruttel.

5d080f1ce9dae02cd9a107207cee43a1.jpg

20342cba0c00850983d6a08863cd04c7.jpg

14bb1c7a5c050da318d3b2e58f56f668.jpg

7334e307d30179f3a71acfa24fe350c6.jpg

161cdd5371c6c4aa0e67005c41278816.jpg

Ruim 2,5u indirect bij 150-170gr. Saus mooi ingedikt.  Toen drukte je het vlees zo uit elkaar. Geen maizena oid nodig. Sausje was mooi ingedikt. 

4564a6ef7c15371e15c204dec5dc88e3.jpg

0f3f63801b6fe1082c555e23fda7c1dc.jpg

In de ochtend had ik de Surinaamse komkommer gemaakt. Deze in een vacu?m container laten marineren. Helaas geen foto?s. Tijdens het pruttelen en een droog moment snel wat ?kleine? Turkse broodjes gehaald. Een extra salade er bij voor de vitamines. En kon alles samen gesteld gaan worden.

59de909d6e8e379a151ef499bc3e93a7.jpg

WAJOO dit is lekker. Mooie lichte rooksmaak. Lekker pittig. Maar niet overdreven. High five voor de buuf Ewald. Bedankt voor het delen. Gaan we vaker maken.

Bram.

Ziet er aanstekelijk uit Bram.
We krijgen trek.  ;)

Ik vraag me af of het water ook vervangen kan worden door bier? Of zou dat drankmisbruik zijn hahaha.

Dat is een lekker pruttel potje Bram en volgens mij kun je het altijd water voor bier vervangen

Bram zei:
Ik vraag me af of het water ook vervangen kan worden door bier? Of zou dat drankmisbruik zijn hahaha.
https://www.misterhop.com/products/bintang?gclid=CjwKCAjw1f_pBRAEEiwApp0JKFBzXPFjJKrYTMOwAqKK_Soo6mEFr6papNOEVfiqeYG4RLYJI0kEABoCUewQAvD_BwE

Mischien deze wel.

Haha, die pittige Buuf van Ewald!  ;)

Of je het water voor bier kunt vervangen? Deal, ik breng je morgen een paar kratjes water en dan wacht ik af...  :D

Dit lijkt me nu ook wel weer een heerlijk receptje, ik noteer een stip achter de todo die ik na Ewald al had aangevuld.

Ziet er heerlijk uit Bram, de Buuf vindt het geweldig dat dit gerecht zo door het forum wordt opgepakt.
Bier gewoon ernaast blijven drinken en water in het gerecht. ;)

Ik heb zo eens zitten kijken maar er is natuurlijk nog veel meer mogelijk met de Boemboes van Toko Lien.

@marcel
Bintang is niet mijn favoriet. Tijdens onze vakantie op Bali heb ik voor veul geld uit ellende een fles Heineken moeten kopen. Om eens een "lekker" pilsje te kunnen drinken

@Sander72
Als ik van water bier kon maken... zou ik een heilige kunnen zijn
Hoe staat het met jou bier project Sander? Wanneer krijgen we een update.

@Ewald
Ik denk dat deze mix ook lekker gaat met procureur. Of met klapstuk. PP maken met een mix van toko Lien is ook lekker lijkt me. Zal nog eens tussen die zakjes gaan neuzen

In ieder geval ga ik maar gewoon m'n bier opdrinken. Alhoewel, ik zit nog met een Kasteel Barista Chocolate Quad die op moet. Lekker bier. Maar iets in me zegt dat het ook in een stoofpotje kan smaken. 

En ik zou elke week een kaarsje voor je opsteken ook :D

Bram zei:
@marcel
Bintang is niet mijn favoriet. Tijdens onze vakantie op Bali heb ik voor veul geld uit ellende een fles Heineken moeten kopen. Om eens een "lekker" pilsje te kunnen drinken

@Sander72
Hoe staat het met jou bier project Sander? Wanneer krijgen we een update.

@Ewald
Ik denk dat deze mix ook lekker gaat met procureur. Of met klapstuk. PP maken met een mix van toko Lien is ook lekker lijkt me. Zal nog eens tussen die zakjes gaan neuzen

In ieder geval ga ik maar gewoon m'n bier opdrinken. Alhoewel, ik zit nog met een Kasteel Barista Chocolate Quad die op moet. Lekker bier. Maar iets in me zegt dat het ook in een stoofpotje kan smaken.

Gisteren 1 kilo Buikspek in dikke plakken gesneden, kort gergrild en daarna in reepjes van iets minder dan 1 cm dik gesneden in de DO met 2 boemboes
1 Babi Ketjap nr.12 van Toko Lien en 1 Boemboe van het merk Asli, Asli Boemboe Tjap Tjoy nr.19
(De Tjap Tjoy van Toko Lien is nergens te krijgen) 500 ml. water erbij en 2 uurtjes pruttelen.
Daarna 1 el. Char Siu Sauce (Potje) van Lee Kum Kee toegevoegd.
Op een kort geroosterd Surinaams broodje en, Fantastisch ook al zo lekker, misschien nog wel lekkerder dan de kip.

Tegenwoordig kom je van de Toko Lien (DUMAS FOOD GROUP) Boemboes 2 merken tegen in hetzelfde soort zakje.
Toko Lien en Indonesia Baru. De boemboes zijn hetzelfde.
Ik vermoed dat de Dumas Group de naam Toko Lien gaat veranderen naar Indonesia Baru

Mooi broodje geworden Bram en wat een heerlijke smaak explosie van de pittige kip met die komkommer erbij :x
Sarona heeft je reportage bekeken en was heel blij dat jullie het ook zo lekker vonden, ze moest wel erg hard lachen toen ze las dat ze de"pittige buuf" van Ewald werd genoemd :D

• Leuk
Waarderingen: Bram
Jet zei:
Mooi broodje geworden Bram en wat een heerlijke smaak explosie van de pittige kip met die komkommer erbij :x
Sarona heeft je reportage bekeken en was heel blij dat jullie het ook zo lekker vonden, ze moest wel erg hard lachen toen ze las dat ze de"pittige buuf" van Ewald werd genoemd :D

Hahahaha mooi he
Leuk dat ze het verslag gelezen heeft. Ik heb ook Mn schoonouders laten proeven en die waren ook meteen enthousiast. Mooie manier om weer eens recepten te vergaren.

Terug
Bovenaan Onderaan