BasBQ
Beef en Steak

Het brood van de kinderen

 
 
 

(Koen)

Kooltjesharker
Berichten
207
Met moeilijke avondeters kom je vaak op Pizza of broodje hamburgers uit. Een overheerlijke gerookte cassourel zullen ze niet proberen.

Maar onze kinderen houden de schimmel wel van het brood. Geef ze een snee mik en je krijgt een blije blik.

En laat ik nou net een nieuwe broodpan hebben gekregen van de kerstman :D

Dus even een mooi deegje maken

100% meel
55% water
2% zout
0,5% droge gist

20220108_145528.jpg

Vooruit, 55,24% water
20220108_150230.jpg

20220108_150000.jpg


20220108_145842.jpg


Dan alles mengen en even kneden
En na een minuutje of 15 hebben we een mooie bol

20220108_152651.jpg


Even wegzetten voor de 1e rijs

20220108_152756.jpg


Als het deeg verdubbeld is even doorslaan en vormen naar de broodpan

20220108_165907.jpg


En dan de broodpan in voor de 2e rijs

20220108_170034.jpg


Intussentijd was het al tijd voor het avondeten. Dus de weber een lekker jamaican jerk gerecht in de skillet laten klaar maken. De gloeiende briketten die daarna over waren klaar gelegd voor de broodpan. Het brood was inmiddels weer wat gegroeid en klaar om gebakken te worden.

20220108_200031.jpg


Het brood had wat langer mogen rijzen maar ik was bang dat het dan tijdens het bakken de deksel eraf zou gaan drukken(dit viel ontzettend mee)

20220108_200105.jpg

Kooltjes erop en eronder
20220108_200201.jpg


Dan na een x aantal minuten later( vergeten om de tijd te onthouden) mocht ie eraf. Kerntemperatuur was al over de 95 graden heen

20220108_210157.jpg


En voila

20220108_210449.jpg

De onderkant was een beetje hard gegaan of te lang.
20220108_210455.jpg


Tijdens het typen besef ik ineens dat er een tijd bij de foto's staat. Bij de details gekeken en om 20:01 stond ie erop en om 21:00 ging ie eraf. Ruim een uur dus, misschien was daarom de bodem ook wat te hard...

de volgende ochtend melde de oudste zich netjes dat ie honger had, dus tijd voor mik. Standaard antwoord als je vraagt: wat wil je op je brood, appelstroop of jam.

HAGESAG!

Dus een vrolijk bammetje om de dag te starten
20220109_070413.jpg

Nog net op tijd een kiekje kunnen schieten
20220109_071016.jpg


Onze benjamin had zich inmiddels ook gemeld en kon niet wachten op papa's brood
20220109_073512_1.gif


En het was een goei stukske mik. Misschien eens passen of de pan op de wga past. Elke dag vers brood op de camping bakken:cool:

Heb nu alweer zin in de vakantie
Screenshot_20220109-071412_Gallery.jpg
 
Vers gebakken brood is zo verschrikkelijk lekker!

Mooi gedaan, en tevreden meeeters zo te zien.
 
Geweldig zeg, ik wil ook wel zo'n mooie mik hagesag!
 
Heerlijk, vers gebakken brood! Mooi gelukt hoor, de onderkant kijkt toch niemand naar :)
 
Top broodje ,zo te zien hebben de mannen er lekker van gesmuld 😁
 
Lekker broodje. Mooi werk.
 
geweldig. ziet er prima uit en als de kids dan ook zo ervan kunnen genieten......
dan is je missie geslaagd.
top
 
Ik bak ook regelmatig brood ( wel gewoon in de oven ), er gaat niks boven een zelf versgebakken brood of bolletjes en als de familie er dan van smult is het het beetje werk zeker waard.
Leuke broodbakpan voor de bbq !
 
Mooie broodpan heb jij, zeg. De mijne worden altijd rond… 🤨😉

Voor onszelf doe ik wel eens wat kruiden door het beslag, lekker bij een stoofpotje of pulled pork of…. Maar jou afnemers zullen dat (nog) niet waarderen denk ik.😂
 
Dat ziet er een heerlijk broodje uit.
Ik zie alweer mogelijkheden voor een nieuwe aankoop .... maar denk dat ik vorig jaar mijn BBQ-budget voor een aantal jaren heb overschreden :whistle:De keramische broodkom van Kitchenaid staat hier ook nog op een verlanglijstje
 
Mooi brood geworden, prachtig om de jongste zo te zien genieten.
 
Alleen maar brood, ik hoop dat (als die periode hier komt) hij erg kort duurt, haha!
We proberen de oudste echt als foodie groot te brengen, maar het zal de leeftijd zijn en niet de opvoeding..

Het is in ieder geval een mooi brood.
 
Leuk! De kinderen genieten, zelfgemaakt brood. Het leven is mooi.
 
Mooie broodpan heb jij, zeg. De mijne worden altijd rond… 🤨😉

Voor onszelf doe ik wel eens wat kruiden door het beslag, lekker bij een stoofpotje of pulled pork of…. Maar jou afnemers zullen dat (nog) niet waarderen denk ik.😂
Die kleine mannen eten al het brood, met of zonder kruiden. Als het maar brood is 😅
 
Alleen maar brood, ik hoop dat (als die periode hier komt) hij erg kort duurt, haha!
We proberen de oudste echt als foodie groot te brengen, maar het zal de leeftijd zijn en niet de opvoeding..

Het is in ieder geval een mooi brood.
Kan niet anders dan dat het de leeftijd is😛
 
Gaaf z’n brood van de Q. Nu wil ik ook z’n brood pan. Alsof ik niet genoeg BBQ spullen heb hahahaha.
De brakken hebben iig Lekker gegeten top
 
Gaaf z’n brood van de Q. Nu wil ik ook z’n brood pan. Alsof ik niet genoeg BBQ spullen heb hahahaha.
De brakken hebben iig Lekker gegeten top
Hahaha +1. Zat er net naar te staren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan