BasBQ
Beef en Steak

Hertenrack met mosterd-pecan crust and more

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq-collega's,

Enige tijd geleden belandde een hertenrack in het winkelwagentje. Omdat de vriezer ontdooit moet worden deze toch maar eens uit de vriezer gehaald en een lekkere maaltijd gemaakt. Omdat mijn broertje een lekkere maaltijd niet uit de weg gaat, hem ook maar weer eens uitgenodigd om mee te genieten

Als voorgerecht:

Als hoofdgerecht:
hertenrack van 1400gr
2 beschuitjes
10 takjes tijm
2 eetlepels appelstroop
150gr pecannoten ongezouten
Alles (behalve het hertenrack) in de keukenmachine malen tot een grove pasta
Het hertenrack trimmen, ontvliezen en besmeren met mosterd. Vervolgens beplakken met de noten-pasta.
Heb hem op de q gedaan tot een kern van 53gr met een stukje hickory rookhout

en zoals beloofd aan @SandyMan
Deze zijn echt heerlijk inderdaad. Dank voor het delen Sander

en als salade

Als nagerecht:
wederom gegrilde cake met fruit en een toefje slagroom (deze is momenteel favoriet hier in huis)

De pic's

Getrimd rack
20200728_111433.jpg


Onze dochter had zich gestort op het maken van de noten pasta :giggle:
20200728_112333.jpg


20200728_113612.jpg


Ook alvast de vulling voor de aardappelen gemaakt
20200728_140316.jpg


En terwijl alles even lag te rusten in de koelkast, alvast het voorgerechtje voorbereid en de starter aangestoken.
20200728_151051.jpg


En toen mocht alles er tegelijk op
Eerst het rack en de pannetjes, na de pannetjes de aardappelen
20200728_152006.jpg


20200728_161901.jpg


Terwijl het rack en de aardappelen lekker gaarde, het voorgerechtje opgesmikkeld.
20200728_155841.jpg


Ondertussen ging de kerntemp van het rack als een malle omhoog, dus eigenlijk kort na het voorgerecht moest het hoofdgerecht van het rooster
😂
20200728_161910.jpg


En hupsakee, op tafel. Heb deze keer gekozen voor een "functionele en praktische" opmaak
20200728_162743.jpg


Wat geweldig lekker is dit zeg. Heerlijk met een goede rode wijn erbij. Life is good!!!

20200728_163531.jpg

Op het bordje
20200728_163517.jpg


En uiteindelijk het toetje
20200728_180159.jpg


Wauw, wat hebben we hier ongelofelijk lekker getafeld. Stuk voor stuk super lekkere gerechten en zeker voor herhaling vatbaar.

Dank voor het kijken
Rick
 
Wederom een bevestiging voor de reden dat jij altijd zegt dat jullie niet meer in een resraurant durven/kunnen gaan eten omdat het dan altijd tegenvalt, ziet er top uit thuisrestaurant ridevi:)
 
Da's pas smikkelen kan je me voor wakker maken. :D
 
Dat ziet er verdomd goed uit !!

Mooie snijplank ook ! Lijkt een beetje op een plankje die ik ooit gemaakt heb ,en op mijn eigen
80e13d61442f5d0055310928ca743aef.jpg
 
Lekker hoor! Zo'n notenkorst heb ik ook eens geprobeerd, maar dan zonder appelstroop. Dit is echt een goeie tip, ik was de helft kwijt

Verstuurd vanaf mijn motorola one vision met Tapatalk
 
Prachtig Rick, mooie maaltijd kerel!
 
Wat een super maaltijd. Ziet er heerlijk uit allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Waanzinnig dit! Tegelijk jaloers en geïnspireerd!
 
Fantastische maaltijd Rick. Wat zien die zoete aardappelen er nog mooi uit van buiten. Die van mij zijn altijd heerlijk verkoold van buiten 🤪 Je hertenrack recept komt hier op de to-do lijst
 
Ja hoor, die moet ik ook gaan maken. Aan aanbod geen gebrek, dus kan eigenlijk niet dat ik nog nooit een hertenrack gemaakt heb.
 
Fantastisch Rick. Dit ziet er heel goed uit. Aan z’n herten rack moet ik wel kunnen komen denk ik
Dit ga ik zeker eens maken. Wat moet dat smullen geweest zijn.
 
Ziet er heerlijk uit. Waar smaakt dat een beetje naar? Heb wel eens hertenbiefstuk gegeten, dat was het dan ook wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Fantastisch Rick. Dit ziet er heel goed uit. Aan z’n herten rack moet ik wel kunnen komen denk ik
Dit ga ik zeker eens maken. Wat moet dat smullen geweest zijn.

OK, zeg maar wanneer Brammekke?!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Fantastisch Rick. Dit ziet er heel goed uit. Aan z’n herten rack moet ik wel kunnen komen denk ik
Dit ga ik zeker eens maken. Wat moet dat smullen geweest zijn.
Smaakt fantastisch Bram. Moet voor jou te doen zijn lijkt me :cool:
 
Ziet er heerlijk uit. Waar smaakt dat een beetje naar? Heb wel eens hertenbiefstuk gegeten, dat was het dan ook wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Het Is malser en zachter dan hertenbiefstuk. Serieus mooi vlees dit.
 
Ja hoor, die moet ik ook gaan maken. Aan aanbod geen gebrek, dus kan eigenlijk niet dat ik nog nooit een hertenrack gemaakt heb.
Laat je niet tegenhouden zou ik zeggen. Het Is erg lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan