BasBQ
Beef en Steak

Heerlijke kipspies

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Gisteren bijna de hele dag aan de waterkant gelegen, maar had zin om eens wat lekkers te maken. Dus na het bladeren door het BBQ magazine van 2017 was mijn keuze gevallen op de kipspies van "The Dutch bbq team" ook wel bekend als Grate goods, van de rubs en sauzen.

Ze hadden een leuk recept geplaatst waarbij je een kipfilet in 4/5 grote stukken snijd, kruid met een pittige rub en samen met een stuk rode en groene paprika in een plak bacon rolt en deze gescheiden door een rode ui op een spies prikt. Deze spies gaar je indirect op je bbq en als de kip klaar is leg je er nog lekker wat echte cheddar op tot deze gesmolten is.

Gisteren dus heerlijk 2 kipfilet (4 zoals in het recept vond ik wat teveel) gehaald en de overige ingredi?nten. Alles gesneden en toen was het tijd om ze in ontbijtspek te rollen en op een spies te prikken. Was even gepriegel maar toen op het de bbq lag was ik best tevreden

IMG_4187_zpsxctdtfv4.jpg


Na een klein uurtje op een graad of 150 waren de spiesen klaar en mocht de cheddar erover.

IMG_4191_zpsmxcyzolw.jpg


Een paar minuten later was de cheddar ook lekker gesmolten was het tijd om te eten. Lekker met wat Nacho's en kaas en wat wok groente.

IMG_4196_zpse7pihvso.jpg


Perfect einde van een mooie dag was dit.

Bedankt voor het kijken.



 
Zien er heerlijk uit!
 
Seauw dit lijkt mij heeel lekker. Leuke inspirerende gerechten komen er voorbij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit, weer een TO DO erbij
 
Jummie!
 
Zo'n shaslik met kaas lust ik wel :)
 
Richard Soeteman zei:
Gisteren bijna de hele dag aan de waterkant gelegen, maar had zin om eens wat lekkers te maken. Dus na het bladeren door het BBQ magazine van 2017 was mijn keuze gevallen op de kipspies van "The Dutch bbq team" ook wel bekend als Grate goods, van de rubs en sauzen.

Ze hadden een leuk recept geplaatst waarbij je een kipfilet in 4/5 grote stukken snijd, kruid met een pittige rub en samen met een stuk rode en groene paprika in een plak bacon rolt en deze gescheiden door een rode ui op een spies prikt. Deze spies gaar je indirect op je bbq en als de kip klaar is leg je er nog lekker wat echte cheddar op tot deze gesmolten is.

Gisteren dus heerlijk 2 kipfilet (4 zoals in het recept vond ik wat teveel) gehaald en de overige ingredi?nten. Alles gesneden en toen was het tijd om ze in ontbijtspek te rollen en op een spies te prikken. Was even gepriegel maar toen op het de bbq lag was ik best

Na een klein uurtje op een graad of 150 waren de spiesen klaar en mocht de cheddar erover.


Een paar minuten later was de cheddar ook lekker gesmolten was het tijd om te eten. Lekker met wat Nacho's en kaas en wat wok groente.


Perfect einde van een mooie dag was dit.

Bedankt voor het kijken.

Ziet er goed uit! Waar heb je die spiezen gehaald? Deze zien er namelijk erg praktisch uit en ik ben nog op zoek naar goede spiezen.
 
Thanks allen

BoyS zei:
Ziet er goed uit! Waar heb je die spiezen gehaald? Deze zien er namelijk erg praktisch uit en ik ben nog op zoek naar goede spiezen.

Heb de dubbele weberspiezen bij een tuincentrum gehaald. Je hebt ze ook merkloos maar vond die niet zo lekker werken
 
Lekker gemaakt hoor Richard, top gozer!
 
lekker Richard, zit nu al weer te water tanden
 
Terug
Bovenaan Onderaan