BasBQ
Beef en Steak

Hamburger XXL

Tom Stadman

Tondelzoeker
Berichten
5
Ik ben redelijk nieuw in de BBQ wereld, nu zie ik wel eens van die grote broodjes hamburger voorbij komen, lijkt me erg leuk om te maken voor een grotere groep. is er iemand die mij kan vertellen hoe ik deze het beste kan bereiden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Wij hebben elk jaar een tuinfeest met zo'n 35 man . Waar ik een skottelbraai met een volle paella pan waar rode paprika en ui in bak met kruiden,
Zo heb ik alle ruimte op de Q voor de hamburgers
En dergelijke.
 
Timing is alles bij hamburgers.

Zeker als je voor een grote groep wil gaan bakken moet je zorgen dat je alles voorbereid hebt.
Broodjes getoast en/of saus erop, augurk/sla/tomaat e.d. gesneden klaar leggen en zodra je met hamburgers aan de slag gaat zorgen dat je genoeg ruimte hebt om in ieder geval de helft van je gasten te kunnen bedienen.

En hoe groot is een grote groep?
Voor mijn eigen verjaardag wilde ik ook broodjes hamburger gaan maken, nu blijkt dat er 60 + gasten komen hier toch maar vanaf gestapt, het moet wel te doen zijn.
Zelfs met een big Joe ga ik dit niet redden.

Wellicht heb je, of kun je ergens een grote bakplaat vandaan halen, daar kun je er heel veel op kwijt.
 
Ik merk dat ik mijn vraag niet goed gesteld heb, ik wil één grote hamburger maken, op turks brood, nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de burger bereiden ( direct / indirect) en waar moet ik op letten qua temperatuur, excuus dat deze vraag niet goed gesteld is,
 
In de basis blijft het natuurlijk een burger, alleen groter. Ik zou het hetzelfde behandelen, in mijn geval zal dat gewoon direct zijn. temperatuur meet ik niet bij een burger, gewoon goed aanzetten voor een mooie korst en natuurlijk in een geval van 100% rund nog lekker een beetje roze van binnen.
 
Je moet die post van @Bram erbij halen.. ik ga zoeken voor je..

Binnen 2 minuten.. hoezo ik ken mijn weg rondom dit forum;
 
Zoals reeds gemeld is voorbereiding alles.