BasBQ
Beef en Steak

Hamburger XXL

Tom Stadman

Tondelzoeker
Berichten
5
Ik ben redelijk nieuw in de BBQ wereld, nu zie ik wel eens van die grote broodjes hamburger voorbij komen, lijkt me erg leuk om te maken voor een grotere groep. is er iemand die mij kan vertellen hoe ik deze het beste kan bereiden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Wij hebben elk jaar een tuinfeest met zo'n 35 man . Waar ik een skottelbraai met een volle paella pan waar rode paprika en ui in bak met kruiden,
Zo heb ik alle ruimte op de Q voor de hamburgers
En dergelijke.
 
Timing is alles bij hamburgers.

Zeker als je voor een grote groep wil gaan bakken moet je zorgen dat je alles voorbereid hebt.
Broodjes getoast en/of saus erop, augurk/sla/tomaat e.d. gesneden klaar leggen en zodra je met hamburgers aan de slag gaat zorgen dat je genoeg ruimte hebt om in ieder geval de helft van je gasten te kunnen bedienen.

En hoe groot is een grote groep?
Voor mijn eigen verjaardag wilde ik ook broodjes hamburger gaan maken, nu blijkt dat er 60 + gasten komen hier toch maar vanaf gestapt, het moet wel te doen zijn.
Zelfs met een big Joe ga ik dit niet redden.

Wellicht heb je, of kun je ergens een grote bakplaat vandaan halen, daar kun je er heel veel op kwijt.
 
Ik merk dat ik mijn vraag niet goed gesteld heb, ik wil één grote hamburger maken, op turks brood, nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de burger bereiden ( direct / indirect) en waar moet ik op letten qua temperatuur, excuus dat deze vraag niet goed gesteld is,
 
In de basis blijft het natuurlijk een burger, alleen groter. Ik zou het hetzelfde behandelen, in mijn geval zal dat gewoon direct zijn. temperatuur meet ik niet bij een burger, gewoon goed aanzetten voor een mooie korst en natuurlijk in een geval van 100% rund nog lekker een beetje roze van binnen.
 
Je moet die post van @Bram erbij halen.. ik ga zoeken voor je..

Binnen 2 minuten.. hoezo ik ken mijn weg rondom dit forum;
 
Zoals reeds gemeld is voorbereiding alles.

Heb zelf kort geleden ca 30 grote burgers gemaakt voor een feestje, had er een soort van Moink burgers van gemaakt.
Dus voor het gehakt (ongeveer) het moink-balls recept aanhouden, per burger ca 150 gram rundergehakt met twee plakken bacon er omheen, deze op simpele witte broodjes die ik vooraf al even had getoast.
De burgers had ik in de ochtend al gemaakt en in de koelkast gezet, kunnen ze mooi opstijven en heb je daar tijdens het feestje ook geen omkijken meer naar. Deze burgers allemaal tegelijk op mijn BGE large (met multi level rack, dus dubbel rooster) en gewoon een beetje gestapeld.
Bereiding gelijk aan moink balls, dus gewoon low/slow (ca een uurtje) en 10 minuten voor het einde wat bbq-saus er over heen en daarna nog een plakje cheddar.

Op deze manier hoef je niet constant bij de bbq te staan, kan je op je gemak de broodjes opmaken en heeft iedereen gewoon één grote hamburger. Had er ook nog smashburgersaus bij gemaakt, echt genieten!!

Succes
 
Je moet die post van @Bram erbij halen.. ik ga zoeken voor je..

Binnen 2 minuten.. hoezo ik ken mijn weg rondom dit forum;
Wat Sander aangeeft. Ik heb destijds redelijk wat foto’s gemaakt van het hoe en wat. Iig een pizza schep en appeltaart vorm zijn een must. Houd ook rekening met de tijd. Je hebt wel een paar uur nodig om z’n ding gaar te krijgen. Ik had destijds de burger niet aangezet na het indirect garen. Iets wat nu wel zou kunnen ivm m’n convEGGtor basket. Het rooster kan daardoor lekker hoog liggen. En zo kun je gecontroleerd de boel wat grillen op een hoge rooster stand.

Succes met de burger. En we zien graag de foto’s tegemoet 😎
 
Allemaal heel erg bedankt voor de tips
Waren zeer nuttig hier onder het resultaat

B63457E5-8CD6-4C53-8B86-8A2CA4191105.jpeg


6629DE3D-B983-4F5A-BF38-8EA171AB86DF.jpeg


215A333A-9FF6-4FE3-8C30-5F43A6FDE35E.jpeg


1E6A9FE4-7352-46C2-ADD6-843C0BCAECEC.jpeg


145B2A41-07B7-4771-BA3E-2A090AEC875A.jpeg


5707BD92-F734-4397-9AA1-45AEF926438B.jpeg


87086CC1-B4B2-4589-86F2-9F0E0A05A634.jpeg
 
Dat is een flinke burger zo!

Lekker man. Had graag een hapje meegegeten.
 
Meer een hamburger taart , ,ziet er lekker uit😋
 
Zunne grote burger jonguh!!!! Zo zie je maar: size matters’ 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan