BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal

DeBers

Tondelzoeker
Berichten
9
Hoi allemaal,

Ik wil mij even voorstellen hier. Ik gluur al een tijdje op het forum voor wat tips af en toe. Maar heb besloten dat nu wel het moment is om ook wat toe te gaan voegen.
Na 8 jaar trouw aan mijn webertje (grillen) ga ik mij deze zomer toeleggen aan een kamado om daar lekker low en slow te gaan bereiden.

Ik wil ook graag meteen van deze gelegenheid gebruik maken om een vraag te stellen.
Ik ga een BGE large kopen. Ik twijfel alleen nog over welke accessoires ik er allemaal bij moet halen.
Ik ga de kamado gebruiken voor low en slow rund, varken en kip en wie weet wat nog meer. Maar ook geregeld gewoon voor het gezin snel wat worstjes en andere simpele grill.
Ik ga de BGE in een bbq meubel zetten. Het meubel is hier qua afmetingen voor geschikt, maar wel alleen maar van hout.

Ik heb voor nu:
BGE
BGE nest - Om hem netjes in het meubel te plaatsen en te zorgen voor goede ventilatie van onderen.
Conveggtor - Omdat het anders gewoon een hele dure grill is.

Wat zijn nog meer accessoires die ieen must have zijn gezien wat ik er mee van plan ben en wat voor accessoires zijn een mooie could have?
 
Welkom op het genootschap.
goede lashandschoenen zijn wel handig
Net als een thermapen
 
Thanks. Die neem ik er inderdaad bij. Zijn er nog onderdelen die per se in de egg moeten. Zoals de firebox? Of kan je prima zonder een firebox?
 
Welkom. Een kernthermometer zoals een Meater.. zeker voor de lange low en slow sessies.
 
Thanks. Die neem ik er inderdaad bij. Zijn er nog onderdelen die per se in de egg moeten. Zoals de firebox? Of kan je prima zonder een firebox?
Volgens mij kwam ik daar laatst een draadje over tegen. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden. Ik meen dat de meningen daar over verdeeld zijn.
 
Heb het even opgezocht. Ging over een firebox die wiebelde in een BGE. Niet zozeer over de voor of nadelen. Sprak voor mijn beurt.
 
Welkom bij het genootschap

Een mandje waar je je kolen is stook, is gemakkelijk met uitschudden. Dat de firebox wiebelt zou je, denk ik, alleen maar last van hebben als je met je ei gaat wandelen 😉
Een meater kan maar neem dan de + ivm bereik. Wel een meter die je kan uitlezen zonder het deksel hoeven te openen waardoor je extra zuurstof toe voegt in je afgeregelde ei.
Egg genius?
Gietijzeren rooster
DO / skillets

Succes met de uitbreiding 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan