BasBQ
Beef en Steak

Hachee in de sneeuw

 
 

TastyTom

Pitmaster
Berichten
582
Hoi allemaal,

Na mijn pulled pork sessie afgelopen weekend had ik nog een restje kolen over.
En nadat ik een hoop draadjes hier had gelezen met dutch oven gerechten had ik besloten om zelf maar eens met een pan aan de slag te gaan op de bbq.
En voor mij de eerste keer in de sneeuw buiten bezig zijn met de bbq!

Beginstatus:

IMG_9170.JPEG


Eerst een klein expiriment om te kijken of ik m'n eitje met twee wokkels via de onderste luchinlaat kon laten ontdooien.

Spoiler: helaas, niet gelukt. De looftlighter werkt overigens wel prima haha

IMG_9175.JPEG
IMG_9173.JPEG



Even wat hachee in blokjes gesneden. Paar uitjes en beetje wortel erbij. Hup de sneeuw in!


IMG_9190.JPEG


IMG_9191.JPEG


Lekker bakken in de sneeuw

IMG_9197.JPEG

Wat boulion erbij, en daarna 4 uur op laten staan op ongeveer 130-150 graden


IMG_9205.JPEG



Nog wat peperkoek en laten indikken (geen fotos van). Secret ingredients; beetje Curry, Ketchup en Ketjap 🤫

Omdat ik vandaag wat extra flexibel moest zijn met de aankomst tijd van mijn vrouw en kind heb ik besloten om alles maar in een ovenschaal te doen met aardappel puree. Dan kan het onder 150 graden makelijk nog een onbepaalde tijd goed blijven, zonder te ver in te koken.
IMG_9217.JPEG



Helaas was m'n houtskool op dit moment inmiddels wel volledig op. Dus de oven maar even gebruikt 🙈
IMG_9222.JPEG



Beetje rode kool erbij. Zo eenvoudig, maar zo lekker voedsel met deze temperaturen. Smaak was Heer-Lijk 👌. Proefde geen bbq overigens. Had ook geen rookhout o.i.d. gebruikt. Mocht de pret niet drukken, ik heb me wel vermaakt 🥳

IMG_9225.JPEG
 
Da's een prima hap met deze luchten, heerlijk ;)
 
Altijd lekker 🤤, jammer dat je de bbq niet hebt terug geproefd. Ik zelf vind het lekker om t vlees vooraf even te roken.

Maar wel een mooie sneeuw bbq ervaring erbij.
 
Dat risico om zonder kolen te valen, loop ik niet. Ik vul elke sessie bij :D

Heerlijk potje.
 
Dat ziet er heel goed uit. Heerlijk zo in de ovenschaal met de pure. Beetje kaas er over. En dan lekker die rode kool er bij. Daar wordt ge blij van
 
mooie plaatjes weer (echt top toestel waar je ze mee maakt) !

zo leuk winter bbq-en ! en zo te zien is het prima gelukt met je cruesetpan. Goed man !
je hebt er ook een mooie houder voor, zo blijft de pan goed staan/hangen, top !
en het eindresultaat ziet er erg smakelijk uit ! 💪;)👍
 
perfect maaltje voor de koude dagen
ziet er goed uit
 

zeer eenvoudig:
Sukadevlees
3 of 4 uien snippen
Paar wortels in kleine blokjes
Verstegen hachee kruiden

Vlees dichtschroeien, uitje fruiten.
Runder bouillon toevoegen dat alles onder staat. Laurierblaadjeerbij

paar uurtjes op laten staan met deksel

scheurje ketjap, flinke scheut ketchup en curry erbij. Nog even laten staan zonder deksel erop

twee plakjes peperkoem toevoegen om t in te dikken

lekker met aardappel en rode kool. Eventueel een overschotel van maken en nog een tijdje in de oven op 150gr
klaar!

op de bbq heb ik trouwens juist vooral het eerste uur geen deksel gebruikt om te kijken of er een klein beetje houtskool/rooksmaak in het gerecht zou komen
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Zo lekker bordje. Goed passend bij het "barre" buiten weer.
Lekker. Zal zeker gesmaakt hebben.
 
Hachee, Holladiejee! Mooie plaatjes man.
 
Lekker bezig geweest en de sneeuw
Jammer dat je de Q smaakt niet terug proefde, misschien het vlees effe los rook laten opnemen, maar toch lekker gegeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan