BasBQ
Beef en Steak

Grasbuikhaas

 
 
 
 

camiel

Gerijpt
Berichten
2.593
Hallo Barbecuevrienden

Vakantie dus tijd voor iets bijzonders. Op naar mijn vleesjuwelier Ad Wilde die me kennis heeft laten maken met Grasbuikhaas oftewel haas van de pony. Nog nooit gehad en redelijk onbekend in Nederland. Maar geheel onterecht, wat een supermals vlees is dat. Direct dichtgeschroeid op een hoge temperatuur en daarna indirect tot een kern van 50?C. Daarna 10 minuten in de folie voor de rust. De naam Grasbuik komt uit Belgi? waar pony op de menukaart niet echt liep tot dat een gast het "omdoopte" tot een wat vriendelijkere naam; grasbuik. Daarna populairder dan ooit!

Alleen een beetje olijfolie en wat salty seasoning (zout koriander, peper, paprika en dragon) en het feest is compleet. Gewoon een keer proberen als je het kunt vinden, je zult versteld staan van de smaak!

Foto's spreken voor zich.


grasbuik01.jpg


grasbuik02.jpg


grasbuik03.jpg


grasbuik04.jpg


grasbuik05.jpg


grasbuik06.jpg


grasbuik07.jpg



Zeker voor herhaling vatbaar!

Gloeiende groet

Camiel de Barbecueman
 
mmmm, ziet er lekker uit! ik ken het ook alleen uit Belgie, in nederland heb ik nog nergens pony gezien. Ik zou eigenlijk denken dat ze het gewoon als paard mogen verkopen, of zou dat niet kunnen?
 
Marieken zei:
mmmm, ziet er lekker uit! ik ken het ook alleen uit Belgie, in nederland heb ik nog nergens pony gezien. Ik zou eigenlijk denken dat ze het gewoon als paard mogen verkopen, of zou dat niet kunnen?

Denk ook dat dat moet kunnen, ik vind deze haas nog lekkerder zachter en malser dan paard.
 
Ziet er uit als een heerlijk stukje vlees!!
 
Mooi verhaal, wil ik graag een keer proberen.
 
Ziet er goed uit, mooi stuk vlees!
 
Ziet er erg smakelijk uit hoor!
 
Dat ziet er enorm smakelijk uit Camiel, als het nog malser is als paard moet ik het toch eens gaan proberen.

Denk alleen dat er hier 2 kleine dametjes beter niet kunnen weten wat er onder de deksel ligt  =))
 
Pony, ?, wat is dat voor barbaar die slager van jouw.
 
Ik heb de grasbuik voor het eerst voorbij horen komen in 'de wilde keuken', het programma van Wouter Klootwijk. Daar werd in een eetcaf? de pony vervangen door de grasbuik, omdat pony inderdaad niet liep. Suf doch grappig.
Maar wat mij betreft mogen de slagers van Nederland de paarden en pony's wel weer zelf gaan slachten. Het ziet er heerlijk uit!
 
My little pony :D

Ziet er fantastisch uit, dit staat ook nog hoog op de lijst, maar dan wel bij dat restaurantje in Antwerpen!
 
Pony is gewoon een klein paard, niks mis mee, sterker heerlijk gewoon :D En heb je weleens een biggetje gezien, hoe schattig zijn die niet, maar die eten we ook gewoon lekker op hoor, da's nou het voordeel van bovenaan staan in de voedselketen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan