BasBQ
Beef en Steak

Globaltic nieuwe favoriet

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Ik heb graag twee verschillende soorten houtskool op voorraad. Een zwaardere soort voor de l&s sessies en een lichtere soort voor het wat snellere werk. De favoriete zwaardere soort is al een tijd de marabu, bij voorkeur de "rode doos" van houtskool.nl. Daarnaast appelhout houtskool of eiken en beuken, eventueel acacia in de bekende gele zakken van FireUp voor de lichtere soort bijvoorbeeld. Helaas is de Eucalyptus houtskool van houtskool.nl al een lange tijd niet te krijgen.

Totdat ik de berkenhout houtskool van Globaltic ontdekte. Een hele mooie medium harde soort, mooie grote en medium brokken en heel neutraal, weinig rook met een lichte roostergeur. Makkelijk aan te steken en best wel lang brandend, dus zuinig. Kortom, een nieuwe favoriet!

Niet meer op voorraad op de website van Globaltic zelf, maar gelukkig vond ik een adres in de buurt die voldoende voorraad had: Kamadocompleet.nl in Joure. Vooral voor de Noordelingen een goede tip om eens langs te gaan, ook veel andere soorten en bbq accessoires te krijgen.

Ik heb een voorraadje van deze houtskool aangelegd om deze zomer door te komen. Probeer het ook eens!

Groeten van Robert

20220530_201809.jpg


20220530_201837.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan