BasBQ
Beef en Steak

Gevulde Varkenshaas

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Vandaag opende bij ons een ‘Vleesconcurrent’ op het winkelcentrum en daar moest natuurlijk een kijkje worden genomen. Aangezien ik geen idee had wat voor een vlees ze in de Kuip hadden ben ik rustig begonnen met een varkenshaasje en direct een bavette meegenomen.
470F0C73-479A-4043-9F3B-7371CFE595C3.jpeg


Meteen maar op de barbecue gelegd. Rub gemaakt van paprika, knoflook, ui, oregano, peper en zout. Doormidden gesneden en gevuld met een zachte brie. Lekker dichtgevouwen en met spek omwikkeld. Inbinden en gaan met die banaan.

A0F3209F-8698-4101-886F-2D130C80D201.jpeg


C18E85C5-7A2E-4848-BC1F-DC8A5F6C3FB9.jpeg


Indirect op circa 160 graden richting de 55 graden. Het ging super snel, binnen 40 minuten kern bereikt. 10 minuten laten rusten en smullen maar!

C3DA0AF9-D625-4495-A9FD-BF68B5C4EA74.jpeg

BD8665CC-94D3-4CE5-9ADE-3E959AAC1A8E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit. De brie moet ik onthouden. Gaan ze hier lekker vinden.
 
Mooi gedaan. Ben zelf geen brie fan maar dit ziet er smakelijk uit.
 
Zien er heerlijk uit, met brie ga ik ook eens proberen.
 
Top, die gaan we een keertje maken…
 
Ziet er erg lekker uit👍
Mooie reportage!🔥
 
ja hoor. kom maar door
zoooo lekker dit
en ook zo ongelofelijk simpel.
top gedaan
 
Zooooooo verschrikkelijk lekker:love:....... varkensvlees met kaas is inderdaad helemaal top! Mooi opgebonden hoor(y)💪
 
Goed plan met die brie.
 
Lekker hoor! Proef je nog wel brie? Ik vind de smaak van de kruiden en het spek snel overheersen en neig dan snel naar een sterker smakende kaas. Mooi opgebonden trouwens (y)
 
Lekker hoor! Proef je nog wel brie? Ik vind de smaak van de kruiden en het spek snel overheersen en neig dan snel naar een sterker smakende kaas. Mooi opgebonden trouwens (y)
De brie smelt wel wat weg en zoals je op de foto ziet blijft het er niet volledig tussen. Je proeft het wel maar niet overheersend. Ik ben zelf niet van de hele sterke kazen maar kan me voorstellen dat liefhebbers voor gorgonzola o.i.d. kiezen
 
We gaan het recept hier ook proberen. Ze liggen er net op 👍

7BBB9FF3-9103-4C30-B40B-D91FC56E7AF5.jpeg
 
Mooi man geniet ervan. Ik vlinder de varkenshaas meestal en leg daar de vulling op. Ben geen kaasman dus dat komt er bij mij niet op.
 
Ziet er lekker uit. Ga me hier eens in verdiepen en uiteraard zelf maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan