BasBQ
Beef en Steak

Gevulde bavette & tagliatelle

 
 

Salademan

Kooltjesharker
Berichten
213
Na een aantal runs met aardappels als bijgerecht werd het tijd voor wat anders. Pasta dus. Boodschapjes doen en aan de bak.

Bavette van bijna een kilo en gevlinderd. Eerste keer dat ik dat deed en zoals ook met andere dingen, goed gereedschap scheelt de helft dus met een scherp mes was het zo gepiept. Vervolgens goed in de pesto, geroosterde pijnboompitten, zongedroogde tomaat, olijf en parmezaan. Al dat lekkers afgedekt onder wat plakken prosciutto en rollen maar!

18f742cb4d310ee2c228980464c2b84f.jpg


f5a5a710ee04720773e0e6c3df33f5db.jpg


Het opbinden ging al een stuk netter dan de vorige keer:
4be67a6505b3a023ce163ac66a2a28ea.jpg


Het ei naar 110 graden gebracht, wat eikenblokjes erop en dat heeft een goed uur geleden tot een kern van 42:

227f021e3a0b3cab9efc13684b030ad1.jpg


Daarna opstoken naar >200 graden om af te grillen tot een kern van 56. Een beetje sneeuw kon de temperatuurstijging niet tegenhouden:
2fe4cb7a5c35edea8182d6773fdff9bc.jpg


Ondertussen de pasta gekookt en voorzien van wat pesto. Een mooie fles wijn erbij en zo zijn we weer lekker ‘uit eten’ geweest:

0147ff46c83eae84cd6ca6aaf0fbeaed.jpg


e850a28dba8ed0eeb648229edf7a2a3c.jpg


Geleerd dat Qnoeien goed samengaat met pasta en dat gaan we dus vaker doen!
 
Mooi gegaard, heerlijk met de pasta erbij.
 
Heerlijk, echt super mooi. Ik maak vaak bavette maar grill het direct na een dagje in de koffie marinade, maar dit heb ik nog nooit gedaan.
Thx
 
Topmaaltijd.

Geweldige vulling ook. Mooie ingrediënten.
 
Maak plaats. Ik kom eraan. Ziet er zeer lekker uit. 😋 😋
 
Hele mooie garing zeg, dit stijgt wel enorm op de todo lijst weer..
Dat heb ik vaak bij jou @Salademan !
I SEE YOU! 👀

En Q en Pasta kan inderdaad geweldig goed. Gepofte knoflook met gegrilde paprika en tomaten bijvoorbeeld :#

Of probeer deze eens..
 

En nog bijna dezelfde naam ook

En Q en Pasta kan inderdaad geweldig goed. Gepofte knoflook met gegrilde paprika en tomaten bijvoorbeeld :#
Of probeer deze eens..

Dank voor de tip!
 
Heerlijke foto's, ik ben een echt pasta meisje, al moet ik het iedere dag eten geen probleem 😜 de bavette ziet er schitterend en heel smaakvol uit, helaas ben ik allergisch voor pijnboompitten en voor pesto met pijnboompitten dus ik zou persoonlijk een andere vulling nemen.
 
Super maaltijd dit. Hele mooie cuisson zeg. Vulling in de rollade is ook moois verdeeld. Water loopt me in de mond.
En paste met beef is een super combo. Zo veel combinaties mogelijk.
 
yeah ! Bavette ! Zo lekker, en deze heb je mooi gemaakt. Knap dat je hem zo kon vlinderen.
Ik heb altijd het halve maanvlees wat al vrij lang is. Als ik deze oprol wordt het ook echt wel een dikke rollade.
Deze ziet er mooi strak en slank uit !
 
Wauw dit ziet er echt erg smaakvol uit en leuk dat het met een pasta is! De vrouw is ook enthousiast, dus ik ga binnenkort maar eens proberen uit te vogelen hoe dat vlinderen van een bavette precies gaat. 😁
 
yeah ! Bavette ! Zo lekker, en deze heb je mooi gemaakt. Knap dat je hem zo kon vlinderen.
Ik heb altijd het halve maanvlees wat al vrij lang is. Als ik deze oprol wordt het ook echt wel een dikke rollade.
Deze ziet er mooi strak en slank uit !

Dank! Voor en na hieronder. Wat ik al schreef, met een scherp mes werd het kinderspel...

6e9af73498b9e846621f0a68765ccb84.jpg


c7fb99f5571f8513ba4040acc54bfa87.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Mooie aanvulling! Je bent lekker bezig geweest. Al met al een heel smakelijk plaatje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan