BasBQ
Beef en Steak

Gerookte varkenswangen in Triplebier en knolselderij carpaccio

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Het was weer eens tijd om aan de fotowedstrijd mee te doen. Daarvoor had ik al meteen deze gerookte varkenswangen met Triplebier in gedachte.
Zaterdag was het zover, wangen ontdaan van zeentjes, vet en wat harde stukjes. Ondertussen het groene ei aangestoken met paar stukken appel en kersenhout. Nadat het ei mooi stabiel op de 105 gr bleef mochten de wangen voor 2 uur in de heerlijk ruikende rook liggen. Ook de knolselderij mocht genieten van de rook. Na 2 uur de prachtig gekleurde wangen in een Ikea bak gelegd, inhoud van fles Triplebier erbij, scheut bbq saus en wat roomboter. Bak afgedekt met aluminium folie en hopla terug naar het groene ei. Knolselderij, ingepakt in aluminiumfolie, mocht op de gasser op 160 gr verder garen. Na 2 uur de bak van het ei gehaald en ook de knolselderij van de gasser gehaald. Beide uit laten dampen en vloeistof uit de ikea bak via zeef in steelpannetje gegoten. In koelkast laten stollen en daarna ontdaan van laagje vet. Vervolgens op halfhoog vuur laten inkoken tot een dikke substantie. Afgemonteerd met paar blokjes roomboter tot een mooie glanzende saus.

De knolselderij was ondertussen afgekoeld en die "gepeld", daarna een deel van de knol met mandoline in hele dunne plakjes gesneden. De basis voor ons voorgerecht. Carpaccio van knolselderij, rucola, granaatappelpitjes en mengsel van tahin en cashnoten pasta. dammmm, wat een heerlijke combi

Rest van de knolselderij heb ik gebruikt voor een puree. De varkenswangen voor serveren nog even op hoog vuur gegrild,. Toen was het tijd om 2 bordjes op te maken. Uiteraard met een glas Triplebier.

NiaC6gz.jpg

De schoongemaakte wangen

nsWuJLO.jpg

UQJawyh.jpg

Samen met de knolselderij voor 2 uur in de rook

13E3Ze0.jpg

Wangen met Triplebier, bbq saus en roomboter

dgB3RAX.jpg

0BBYTOe.jpg

Wangen klaar om met Triplebier verder te garen

udd8PlX.jpg

Knolselderij ingesmeerd met olie, peper en zout, inpakken in alu folie

cIqrzMC.jpg

Wangen na 2 uur in Triplebier

HBpsNFf.jpg

Knolselderij carpaccio

K2ReWKk.jpg

Lekker met Triplebier

1eluC00.jpg

Gerookte varkenswangen met knolselderijpuree en Triplebiersaus

35ENxyi.jpg

En ook hier smaakte het Triplebier weer bijzonder goed bij

We hebben weer heerlijk gegeten én gedronken
 
Mooi gemaakt, McPeet. Wangetjes zijn hier ook altijd favoriet. Wat zeg ik, ze liggen er nu op 😱. Mexicaanse twist hier. Straks tortillaatje en toppings. En wat extra voor in het vacuüm en vriezer. Altijd makkelijk met drukke dagen in het vooruitzicht.
 
Heerlijke foto's Peet, jouw opmaak is wel echt uit de kunst hoor, Chef-Waardig!

Het ziet er allemaal schitterend uit en die carpaccio van knolselder lijkt me ook erg lekker.

Succes met de wedstrijd kerel!
 
Prachtige plaatjes, lijkt zo uit een restaurantkeuken te komen. Voorgerecht ga ik zeker een keer proberen.
 
Ziet er echt super lekker uit! Chapeau 👌🏻
Helaas kan ik het bier van dors niet waarderen 🙈
 
Ziet er echt super lekker uit! Chapeau 👌🏻
Helaas kan ik het bier van dors niet waarderen 🙈
Voor de wangen was het lekker kruidig, om te drinken ga ik een eind met je mee. Er zijn betere Triple's om te drinken
 
Poeh, lekker!

Al een paar keer varkenswangetjes bij de Hanos zien liggen. Toch eens meenemen.

groeten van Robert
 
Prachtig en o getwijfeld lekker! Wangen zijn altijd top. Volgend weekend maar weer eens doen😋😋
 
Dit Is toch gewoon een mooi schilderij geworden.
Ziet er weer prachtig uit peter.
Zal goed gesmaakt hebben.
 
Varkenswangen altijd top en wat een mooi opgemaakt bord weer..
 
Schitterende foto's, mijn complimenten, deze gehele combinatie van ingrediënten lijken mij ook super lekker ik had graag bij jullie aangeschoven 😃 zelf ben ik meer fan van kalfswangen maar we gaan dit zeker eens proberen.
 
Wat een heerlijke plaatjes zeg. En die foto’s van de opmaak kunnen zo in een kookboek. TOP
Varkenswangen zijn ook hier favoriet. Ik stoof ze in de DO. Maar die Ikea schalen gaan ook goed zo te zien. Ook eens proberen. Dit lust ik wel
 
wat een geweldige reportage ! de presentatie op het bord is super ! de ene laatste foto is top ! 💪;)(y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan