BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipfilet

 
 

Loekie

Vuurmaker
Berichten
83
Vandaag ook het NOSKOS gerookte kip recept gemaakt. Was heerlijk.
Kipfilets bleven redelijk lang hangen rond de 55 graden, uiteindelijk duurde het 2,5 uur voor ze klaar waren.
Waren heerlijk. 1 grote en 2 kleine chunks appelhout gebruikt.

Ps. Ik merkte wel dat de temperatuur wat zakte toen ik rookhout toevoegde, zodra het rookhout weer op was steeg de temperatuur makkelijker. Is dat altijd zo met rookhout? (Dit is de eerste keer dat ik rook)

20201111_152749.jpg


20201111_153249.jpg


20201111_174830.jpg


20201111_180404.jpg
 
Vandaag ook het NOSKOS gerookte kip recept gemaakt. Was heerlijk.
Kipfilets bleven redelijk lang hangen rond de 55 graden, uiteindelijk duurde het 2,5 uur voor ze klaar waren.
Waren heerlijk. 1 grote en 2 kleine chunks appelhout gebruikt.

Ps. Ik merkte wel dat de temperatuur wat zakte toen ik rookhout toevoegde, zodra het rookhout weer op was steeg de temperatuur makkelijker. Is dat altijd zo met rookhout? (Dit is de eerste keer dat ik rook)

Bekijk bijlage 11837

Bekijk bijlage 11838

Bekijk bijlage 11839

Bekijk bijlage 11840

De temperatuur zakt meestal als het deksel open is omdat alle warmte ontsnapt. Dus weinig met het rookhout ge zien.
Wel lange sessie ten opzichte van mij.
Ziet er prima uit. Zal wel gesmaakt heb en.
 
De temperatuur zakt meestal als het deksel open is omdat alle warmte ontsnapt. Dus weinig met het rookhout ge zien.
Wel lange sessie ten opzichte van mij.
Ziet er prima uit. Zal wel gesmaakt heb en.
Was heerlijk.
Maar dus gewoon minder het deksel opendoen, zal daar eens op letten.
 
Was heerlijk.
Maar dus gewoon minder het deksel opendoen, zal daar eens op letten.

Deksel bij een kamado enkel openen als het echt nodig is en altijd tussentijds sluiten.

Dat de temp daalt, is gewoon dat de warmte op dat moment heel even weg is uit de dome, maar na een paar minuten is dat weer in orde. Maar als je hem
Te lang of te veel opent, dan krijgt hij teveel lucht waardoor de temperatuur wil stijgen. En bij bepaalde bereidingen is een te hoge temperatuur te vermijden. Zoals vroeger altijd ff kijken is met een kamado net niet het goede idee.
 
Dit topic is gesplitst.
Het is niet de bedoeling dat je in het topic van iemand anders een eigen topic start, in het vervolg graag een nieuw eigen topic starten.:)
Zal wel uit puur enthousiasme verkeerd zijn gegaan, bij deze hersteld;)
 
Goed bezig geweest
Ziet er goed uit
 
Ziet er heerlijk uit Loekie, dat was ik nog vergeten;)
 
Dit topic is gesplitst.
Het is niet de bedoeling dat je in het topic van iemand anders een eigen topic start, in het vervolg graag een nieuw eigen topic starten.:)
Zal wel uit puur enthousiasme verkeerd zijn gegaan, bij deze hersteld;)
Excusez-moi! Ik dacht ik flood het forum niet met nieuwe berichten maar haak gewoon lekker aan bij een bestaand. Point taken :D
 
Zo te zien is het een heerlijke salade geworden en de gerookte kip ziet er fantastisch uit, goed gedaan(y) en met al die lekkere foto's hoort het gewoon een eigen topic te hebben😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan