BasBQ
Beef en Steak

Gerookte forel met quinoa en een toet na

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Gisteren was het idee een lichte maaltijd te maken met gerookte forel erin verwerkt. Ik heb uit 2 forellen de filets gesneden. Nog nooit gedaan dus dat was wel even spannend. Het begin was moeilijk de 2e ging prima. Deze heb ik in een bak zout/suiker gelegd. 20 minuten laten pekelen en ondertussen de bbq richting de 100 graden gebracht.

Daarna de filets op de velkant op de ceder-planken gelegd en 15 minuten gerookt met wat appelhout.
De Quinoa is in groentebouillon gekookt en samen met wat gehakte verse tuinkruiden, olijfolie, stukjes appel en wat rijstazijn in een kommetje gedaan.
Daarop de stukjes forel zonder vel.

De forel was geweldig, de beste die ik ooit gegeten heb. De rooksmaak is erg lekker.

IMG_0250.jpeg

IMG_0241.jpeg


IMG_0243.jpeg


IMG_0247.jpeg


Dat was de lichte maaltijd totdat mijn vrouw dit voorschotelde .......

IMG_0249.jpeg
 
Gerookte forel, heerlijk en met het toetje is ook niets mis we hadden graag aangeschoven.(y)
 
wauw, dat ziet er werkelijk heerlijk uit zeg. Lekker hoor
En jou vrouw weet wat goed voor je is ;)
 
Dit ziet er smakelijk uit.
Wanneer kunnen we aanschuiven ?
 
Haha die vrouw van jouw vult mooi aan! Top. Ziet er erg lekker uit. Ik doe eigenlijk te weinig met vis op de bbq.
 
Ben nooit zo van de vis geweest. Ja diep gefrituurt. Maar sinds ik een Ei heb staan, ligt er regelmatig vis op...
Ziet er goed uit, zal wel spannend zijn geweest om die forel te fileren....
 
Mooi gedaan. Vis roken op de BBQ gaat prima en het is veel lekkerder dan de voorgerookte vis uit de super.

Groeten van Robert
 
Mooi visje hoor, ben er gek op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan