BasBQ
Beef en Steak

Gehaktmolen tips

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Hallo allen,

Laatste tijd aan het denken over een gehaktmolen. Puur om gehakt te draaien van stukken vlees/kip met hamburger of balletjes als doel. Ik hoef er dus geen worsten mee te maken ofzo.

Ik ben tot dusver geheel ‘gehaktmolenleek’.

Nu zie ik veel elektrische molens tussen de €30-€60,-. Zijn dit goede apparaten voor mijn doeleinden of kan je beter doorsparen voor een duurdere? Of wellicht kiezen voor een handmatige?

Hoop dat iemand mij een stukje in de juiste richting kan helpen. Alvast bedankt
 
Denk dat bij de keuze tussen elektrisch of handmatig vooral belangrijk is hoeveel kg je in een keer wil verwerken.

Ik heb een porkert 8 voor klein werk. Maar kan je ook prima een paar kg mee verwerken. Voor de snelheid en grotere hoeveelheden heb ik m'n oude porkert 32 handmolen vervangen voor een elektrische van Maxima kitchen equipment.

Als je voor een handmolen gaat zou ik voor een porkert gaan.

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
 
heb je een keukenrobot? Kenwood of KitchenAid?
Die hebben ook vleesmolens in hun gamma.
 
Ik heb zelf de gehaktmolen van Kenwood die op de keukenmachine past. Dat ding werkt super goed. Maak er (net als jij wil gaan doen) vooral gehakt mee.
 
heb je een keukenrobot? Kenwood of KitchenAid?
Die hebben ook vleesmolens in hun gamma.
Sorry, ik wil dit draadje niet kapen, dus als dit niet gepast is, hoor ik dat graag, maar ik heb een Kitchenaid Artisan en zat te denken aan die worstenmaker-uitbreidingsset daarvan, is dat wat?
 
Sorry, ik wil dit draadje niet kapen, dus als dit niet gepast is, hoor ik dat graag, maar ik heb een Kitchenaid Artisan en zat te denken aan die worstenmaker-uitbreidingsset daarvan, is dat wat?
@mrooding to the rescue! Maar eigenlijk weet ik zijn antwoord al: Ja!
 
Zoals @Robdijn zegt.. Ik en @SandyMan zijn er in ieder geval erg blij mee. Ik vind het alleen wat minder handig voor het vullen van de darm (vanwege de hoogte waarop de worst dan aan de vulmond hangt)
 
Zoals @Robdijn zegt.. Ik en @SandyMan zijn er in ieder geval erg blij mee. Ik vind het alleen wat minder handig voor het vullen van de darm (vanwege de hoogte waarop de worst dan aan de vulmond hangt)
Ja is feest. Neem wel de grote stalen versie en niet die kleine witte.
Helemaal eens met Marc hierboven..
 
Terug
Bovenaan Onderaan