Beef en Steak

Gehakt weekend

Ridevi71

Forum Meubilair
Beste bbq collega's,

Laatste tijd een beetje bezig om de vriezer eens leeg te eten. Sommige dingen liggen er al wat langer in, en dan wil je dat toch eens opmaken.
Ook kan de vriezer zo voor de zomer weer eens lekker schoon gemaakt worden en ontdooien.
Zo besloten we dit weekend om enkele zelfgemaakte spiffs hamburgers op de q te gooien en wat gehakt om te toveren tot heerlijke spiezen met gyros-kruiden.
Bij dit alles diverse lekkere bijgerechtjes gemaakt

Hieronder de pic's

Vooraf aan het weekend een heerlijke venkel tzatziki gemaakt zodat de smaken zich goed kunnen verdelen
DSC_1845.JPG

DSC_1846.JPG

Afgelopen zaterdag de burgers
DSC_1847.JPG

DSC_1848.JPG

DSC_1849.JPG

Lekker bordje burger, wat rucola en pepertjes, venkel tzatziki en natuurlijk frietjes. Eenvoudig maar erg lekker.
DSC_1850.JPG

Gisteren de gehakt spiesen met gyros kruiden.
Kruiden melange aangehouden volgens recept Noskos (gyros-balletjes).
De smaak is erg goed, alleen voor ons te zout. Volgende keer gaan we dit zeker nog eens maken met minder zout want het is erg lekker

DSC_1851.JPG

DSC_1852.JPG

DSC_1853.JPG

DSC_1854.JPG

DSC_1855.JPG

DSC_1856.JPG

Na een half uurtje was het al klaar. Man, wat een heerlijke geur en wat ziet het er goed uit.
Op het bordje met gevulde paprika met rijst en courgette (geen foto's van helaas) en wederom nog wat venkeltzatziki
Toch wel weer heerlijk gegeten. De tzatziki was een goede tegenhanger tegen de smaakexplosie van de gyros spiezen
DSC_1857.JPG

Dank voor het kijken

Rick

PS
@beheerders, moderators: Wat een genot om op deze wijze foto's te plaatsen.
Complimenten

Prachtig, nu wil ik ook een rotisserie met een spies inzet. Dat geeft echt een heel mooi resultaat.

Man man, een waar koningsmaal. Moet super gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Nice! En ik ben ook heel benieuwd naar het venkel tatziki recept. Dat lijkt me heerlijk!

Dat ziet er allemaal prima uit lekker

Nice! En ik ben ook heel benieuwd naar het venkel tatziki recept. Dat lijkt me heerlijk!
250 gr Griekse yoghurt
0,5 venkel knol, ook de groene topjes
Paar teentjes knoflook naar smaak
Snufje pezo naar smaak
Scheutje olijfolie naar smaak

Knoflook persen
Venkel raspen of heel fijn snijden 🔪
Alles bij elkaar

Minimaal 1 nacht laten staan

Zoals altijd: doe ook je eigen smaak. Als er nog een paar takjes tijm over zijn doe ik die er ook bij. Of dille, ook lekker. Enz

• Leuk
Waarderingen: Lin
Dank voor het recept! Gaat hier op de todo!

Dat ziet er lekker uit Rick. Mooi gemaakt. Ik moet echt eens aan die gehakt spiesen ziet er top uit

Terug
Bovenaan Onderaan