BasBQ
Beef en Steak

Geen procureur

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Mijn vrouw ging bij de Makro wat procureur halen, om thuis tot de ontdekking te komen dat ze een doos Varkensbil had meegenomen. 4 mooie stukken van 1-1,5 kg maar geen procureur. Dus met de opmerking: Maak er maar iets van ! moest ik dus aan de slag.  Ik had besloten het in zjn geheel klaar te maken. Eenmaal uit de verpakking was het een mooi stuk vlees met amper vet, wat het trimmen dus tot een minimum beperkte. Om uitdroging tegen te gaan heb ik dit stuk ge?njecteerd met een Oak ridge brine. Deze zo een middagje laten staan en hierna het stuk afgespoeld en drooggedept.



Hierna deze lekker in de rub gezet (butt rub met nog iets wat ik had liggen ) en helaas vergeten foto te maken hiervan. De primo stond al aan voor iets anders (we hadden gasten) dus het hele stuk een 3-4 minuten flink aangezet en hierna verder langzaam garen op de WSM



Op de WSM heeft deze nog ongeveer een anderhalf uur liggen garen tot een kern van 60 graden en tussendoor nog 2x een laagje honing erop gesmeerd. Toen de kern van 60 graden bereikt was het stuk nog even in de folie gepakt en zo een 15 minuten laten rusten.
Het rook al erg lekker in huis dus dit was een kleine beproeving. Na het aansnijden was het stuk perfect van garing en malsheid en heerlijk op smaak. Ik had er zoete aardappel bestrooid met wat komijn en parpika en zout bijgemaakt Een prima combinatie.
We waren met 5 man en het hele stuk is opgegaan. Dus die 3 andere stukken gaan ook nog wel op :)

 
 
Sterk staaltje improvisatie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lijkt me lekker
 
Mooi stukkie vlees, ziet er heerlijk uit.
 
Heerlijk maaltje zo

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Mooi stuk vlees, je gasten konden vast leven met de vergissing van je echtgenoot. Waarom had je er nog honing op gedaan? Maakt dat veel uit bij zo'n stuk?
 
KamadoNovice zei:
Mooi stuk vlees, je gasten konden vast leven met de vergissing van je echtgenoot. Waarom had je er nog honing op gedaan? Maakt dat veel uit bij zo'n stuk?

De rub kende veel pit, en met zoet wilde ik een smaak tegenhanger maken. was aardig gelukt  :p
 
Ziet er goed uit!
 
L?kk?h hoor  :p

Maar uhh.....let je op dat Gerda dan voor de wedstrijden geen procureur meeneemt  ;)
 
DanBras zei:
Maar uhh.....let je op dat Gerda dan voor de wedstrijden geen procureur meeneemt  ;)

the sous vide zakken vind ik belangrijker voor de poulet pork  :D
 
Boldeagle zei:
DanBras zei:
Maar uhh.....let je op dat Gerda dan voor de wedstrijden geen procureur meeneemt  ;)
the sous vide zakken vind ik belangrijker voor de poulet pork  :D
Alleen maar voor the poulet pork??
Wij koken ook de ribben hoor  :D
 
Daar had ik nog niet aan gedacht ! Dank voor de tip  :p
 
Ziet er heerlijk uit en door die vergissing heb je weer iets nieuws kunnen proberen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan