Beef en Steak

GBS grilplaat eerste keer. Garnalen, kabeljauw en asperge

Peter64

BBQ Junkie
Van het weekend voor het eerst de grilplaat in het GBS rooster uitgeprobeerd.
Kleine starten van Weber geheel vol met houtskool en dit verdeeld over 2 kolenmandjes onder de grilplaat, aangevuld met een residu van eerder gebruikte briketten.
Stom, stom, is veel te heet geworden. Garnalen in 2 min klaar.
1 Plaat te heet.JPG

Daarna kolenmanden aan de kant geschoven, GBS rooster erin en grilplaat van het directe vuur af.
5‘ voorgekookte asperges in pakketjes van 400 gr. Met homemade tuindkruidenboter. 10 min. direct en daarna 5 indirect.
3 asperge.JPG
2 voorbereiding.JPG

Kabeljauwhaas op de grillplaat. 15’tot kerntemp van 60 C. Indien nodig heb ik de grilplaat weer boven de kolenmanden geschoven.
4 indirect.JPG

Al met al gelukt.
Volgende keer kies ik voor briketten en 1 mand uit het gebied van de GBS rooster.

5 happiehappie.JPG

Laatst bewerkt:
Vroeger stond in de gebruiksaanwijzing van de weber bbq het aantal kolen dat je moest gebruiken. Zowel direct als indirect. Of dat nu nog het geval is weet ik niet. Maar wie leest dit nu? Amerikanen moeten zich overal tegen indekken. Zo nu wat anders als deze nutteloze weetjes.
Ziet er erg smakelijk uit.

Vroeger stond in de gebruiksaanwijzing van de weber bbq het aantal kolen dat je moest gebruiken. Zowel direct als indirect. Of dat nu nog het geval is weet ik niet. Maar wie leest dit nu? Amerikanen moeten zich overal tegen indekken. Zo nu wat anders als deze nutteloze weetjes.
Klopt. Zo links en rechts kom ik dat in opgeslagen recepten nog wel eens tegen. Maar ja, de hoeveelheid kolen is ook afhankelijk van de wind- en temperatuur condities van de buitenlucht.
Ik ben bezig met een lijstje bij te houden met daarin wat zinnige weetjes en ervaringen.
Maar verder, smaakte prima.

Ik kan helaas geen foto’s zien.. alleen de laatste foto.

Dag Bram,
Ik heb waarschijnlijk wat verpruts bij het uploaden.
Kan je ze nu wel zien ?

Heb het in mijn Weber manual ook gezien.. en direct weer vergeten. Want echte mannen lezen geen handleidingen maar proberen eerst

Garnalen hebben niet veel nodig. Het ziet er allemaal goed uit.

Terug
Bovenaan Onderaan