BasBQ
Beef en Steak

Garnalen spies, Poon en asperge-spies; Gegrild.

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.642
Vandaag eens zin om alles te grillen. Op het menu:

- Black Tiger Prawns. Garnalenspies
- Aspergepakketje
- Poon (dikkopvis)
- Asperges aan het spies

De garnalen met 8 op een dubbele spies gestoken. Met olijfolie ingesmeerd en gekruid met chilivlokken, knoflook en peper.

IMG_4678.JPG


6 asperges 4 miniuten voorgekookt en tezamen met (te dun) gesneden ontbijtspek opgerold tot een pakketjes van 3 en vast gestoken.
Overige asperges om en om met ontbijtspek op spiezen gestoken. Ingesmeerd met olijfolie en tuinkruiden.

IMG_4681.JPG


De ponen inwendig met tuinkruiden, knoflook, peper en zeezout gerubt. Het harde rugstuk op advies van de visboer weg gesneden.

De Q op een dome temperatuur tussen 180 en 200 C afgeregeld.
Een grilmatje geknipt voor de garnalen en de vis.

Als voorafje eerst de garnalen en de aspergepakketjes.

IMG_4682.JPG



IMG_4685.JPG


IMG_4686.JPG


Daarna eerst 10' om en om de aspergespiezen direct gegrild en nog twee keer met olie ingesmeerd.
Daarna de spiezen indirect gelegd. De asperges worden zacht en glijden van de spiezen. Ff opletten.

IMG_4687.JPG


Daarna de vissen met de dikke kop voor 8' op de buikzijde gegrild. Daarna op de rug gedraaid en nogmaals 6 minuten.
Eraf gehaald bij een kerntemperatuur van 58 C. Leve de thermapen.

IMG_4688.JPG
IMG_4690.JPG


De vissen gefileerd. Meer kop als filet, maar ja wel lekker. Wijntje en Trijntje erbij... 😋 😋
Asperges licht van smaak, stevige beet, m azar niet droog of houterig. Lekker zo.

IMG_4692.JPG


Tja en dan nog ff de grote poets.

IMG_4694.JPG



Met de poon is niets mis. Voor wat meer visvlees is een zeebaars of dorade meer aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
lekker hoor. zo'n poontje
is inderdaad niet heel veel visvlees, maar ach. Niets tekort gekomen toch?
 
Ziet er lekker uit ,ik vind jullie ware kunstenaars ,als ik zo rond kijk ,moet nog veel leren zie ik wel.

Groet Peter
 
Moet toch eerlijk zeggen dat die vissen er na de Q beter uitzien dan voordat ze er op gaan. Zo lust ik ze wel.
 
lekker hoor. zo'n poontje
is inderdaad niet heel veel visvlees, maar ach. Niets tekort gekomen toch?

Klopt, had weer eens zin in een poontje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan