BasBQ
Beef en Steak

Frikandellington voor de kids

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.843
Ik heb lang nagedacht over mijn volgende inzending voor de fotowedstrijd. Maak de blits bij kids. Nou moet ik zeggen dat wel heel veel geluk heb met mijn kinderen en eten. Ze lusten bijna alles en zeker als het van de BBQ afkomt. Emmely de jongste lust alleen geen champignons.🍄 ik durf het zelfs breder te trekken... geen paddestoelen als ze niet van marsepein zijn gemaakt 🤣.

Bij elk gerecht vraagt ze dan ook standaard: 'zitten hier champignons in?'

Dus toen ik zei dat ik weer een Beef Wellington ging maken zoals met de kerst keek ze me een beetje kwaad aan. Ik moest haar dan ook gelijk geruststellen dat ik iets anders ging maken. Frikandellington. Ik moest haar beloven dat er geen chamchampignon te pas kwam.

Zo gezegd zo gedaan. Nadat ik op de zondag vroeg mn bed uitging om met Emmely naar de bios te gaan, Monster Familie 2 ja ja, was het tijd om aan de slag te gaan. Wat simpele frikandellen gescoort bij de buurtsuper, mmmm van......

Deze op de inmiddels 150c warme Q gelegd. Ook een paar extra frikandellen om eens wat frikandellen burned ends tw maken. Kids zaten achter de PS4 en wat is er nou lekkerder dan even een snackje.

20220130_151419.jpg

De frikandellen voor de burned ends nog even in een signature rub van Basterd en de frikandellen voor de Wellington zonder rub. Waarom niet in de frituur? Tja er staat toch een barbecue.😁

Ondertussen even een beetje bijpraten met de buren. Ze zijn altijd benieuwd wat ik weer aan het maken ben. Blijkt dat mensen toch vreemd opkijken als je zegt dat je frikandellen op de barbecue hebt liggen. Snappen jullie dat? 🤣

20220130_155852.jpg


Inmiddels de frikandelletjes klaar.

20220130_161029.jpg


Nou ben ik een echte ketchup man, maar de kids willen toch altijd curry bij de frikandellen. Hoe kan ik ze dat dan weigeren. Zolang ze geen curry over een echte Beef Wellington spuiten, dus curry werd het. Lekker wikkelen in de seranoham. En nee, beloofd geen champignons erbij.

Lekker strak oprollen en opstijven in de koelkast.
20220130_161240.jpg


Inmiddels de frikandel burned ends in elkaar geflanst. Een hit bij de kids!
20220130_160249.jpg


20220130_164336.jpg


Ja ja, ik weet het. Zit alcohol in de saus. Maar eerlijk waar maar een heel klein beetje en het meeste vervliegt en heb de meiden niet horen klagen 😇

Nadat de frikandellen wikkel in de koelkast heeft gelegen de pizzasteen erin. Blijft een joekel en de ham en frikandellen inpakken.
20220130_165920.jpg

20220130_170833.jpg


Mooi rolletje al zeg ik het zelf. Ik heb niet zo'n mooie roller om een netje te maken en nadat ik even overwoog om een netje met een mes te snijden, veel te veel werk, de initialen van m'n twee meisjes erop gemaakt. Desiree en Emmely. Super trots op m'n meisjes. Desiree doet super haar best in de brugklas en Emmely op haar beurt in groep 6. Niet makkelijk tegenwoordig met al die maatregelen. Dus een lekkere frik curry verdienen ze wel ❤.

Inmiddels brandde de Q op ongeveer 250c en ging de Frikandellington erin.
20220130_170907.jpg

Na een 20 tal minuten begon het heerlijk te ruiken.
Tijd om eens te spieken.
20220130_173044.jpg


Zeg nou zelf... dat ziet er geweldig uit hé... Nu snel met de schep eraf en tafeltje dekken!
20220130_175424.jpg


Even doormidden snijden om te kijken of het gelukt is... hé meiden wachten! (Of is deze foto zo opgezet voor een wedstrijd?🤫)

Iedereen genoot ervan. We hadden wat simpele gebakken aardappeltjes erbij gemaakt.
20220130_180408.jpg


Is dit net zo lekker als een Beef Wellington? Dat ligt er een beetje aan aan wie je het vraagt. Bij ons was de stemming 2 tegen 2. Emmely en Desiree vonden de Frikandellington lekkerder. En wij? Beef Wellington natuurlijk. Een frikandelbroodje op z'n tijd is wel lekker, maar mis toch die Ossenhaas 🤤.

Bedankt voor het lezen.
 
Erg leuk en origineel bedacht!

Bij het lezen van de titel in de forumlijst kreeg ik al een grote glimlach op mijn gezicht.

Frikandel burnt ends erbij en het feest is compleet.

Leuk gedaan zo.
 
Mooi man. Er gaat niks boven een lekker delleke strak in het velleke
Miss allean de uitjes er nog bij :cool:
Hoe dan ook, Als er oooooit in de toekomst nog eens Carnaval gevierd gaat worden ga ik deze zeker maken.
En er is niks zo leuk als iets maken waar de brakken blij van worden, TOP
 
Mooi man. Er gaat niks boven een lekker delleke strak in het velleke
Miss allean de uitjes er nog bij :cool:
Hoe dan ook, Als er oooooit in de toekomst nog eens Carnaval gevierd gaat worden ga ik deze zeker maken.
En er is niks zo leuk als iets maken waar de brakken blij van worden, TOP
Thx. Goeie voor de volgende keer. Uitjes erin.
 
Mooi man. Das toch genieten.
Koken met Kids Is goud
 
Niet makkelijk tegenwoordig met al die maatregelen. Dus een lekkere frik curry verdienen ze wel ❤.
Gelijk heb je Pascal.
Het zijn de leeftijden, vooral bij jouw oudste, dat juist elke dag met je klasgenoten je door de dagen heen trokken. Zonde dat het allemaal zo moet wezen. Ik weet zeker dat ze het even wat minder erg vonden om thuis te zijn bij jou ;)
Super
 
Heel leuk en lekker dit....
Volgens mij is zojuist de Frikandellington Speciaal ook al ontdekt?
Meiden hebben het getroffen met paps (y)
 
Mooi man. Das toch genieten.
Koken met Kids Is goud
Dat is zeker waar. Nu hebben ze de leeftijd nog dat ze het leuk vinden 😁
Ja, ja, ja, 😭

Maar je hebt lol gehad en daar gaat het om 😁😂
Zeker waar. En een hoop verbaasde gezichten gezien 🤣
Heel leuk en lekker dit....
Volgens mij is zojuist de Frikandellington Speciaal ook al ontdekt?
Meiden hebben het getroffen met paps (y)
Voor de volgende keer inderdaad.👍
 
Whahaha, heerlijk. Een frikandellington is the Max!
 
Heerlijk verslag Pascal. En een mooi resultaat! Daar zal ik ze hier ook blij mee maken.
 
ah, geweldig! 😍 Kids blij, paps blij 😊 En ik ook, wordt hoog tijd om die frikandellington eens te maken! Bedankt voor de inspiratie 😉
 
Een sjieke manier om fastfood te bereiden/serveren.
Niks mis mee. Erg mooi deegkorstje ook.
 
Wat gaaf zeg! Dat heb je maar mooi gedaan voor de dames👏🏻
 
Het ziet er ook nog leuk uit! Lekker creatief bezig geweest… 👌👍
 
Wat een feest met frikandellen! Vooral leuk om gezellig met de kids te maken, succes met de foto wedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan