BasBQ
Beef en Steak

Frambozen brûlée

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
IMG_4082.jpg


Ik zag deze laatst bij 24 kitchen voorbij komen, recept Donna Hay
Ik heb hem ondertussen al een paar keer gemaakt en dit is echt simpel, maar o zo lekker.
Mischien iets voor kerst!

Wat heb je nodig:
250 gr bevroren frambozen (orgineel 300gr)
70 gr suiker (orgineel 75gr)

500 gr griekse yoghurt (orgineel 420 gr)
250 ml slagroom
2,5 eetlepel suiker (orgineel 2 eetlepels)
1 theelepel vanille extract
ruwe rietsuiker

Ik heb het recept in hoeveelheden iets aangepast, dit naar de standaard hoeveelheden van de appie
   
Verhit de frambozen en de 70 gr suiker en laat dit zachtjes inkoken voor ong 20 a 30 minuten en laat dit daarna wat afkoelen.
IMG_4073.jpg


Ikzelf heb het mengsel nog door een zeef gehaald, omdat ik niet zo van al die pitjes hou (je verliest dan wel een grote hoeveelheid)

Verdeel het mengsel over vier glazen en zet dit in de koelkast, dit moet even goed afkoelen, uurtje ofzo.
IMG_4075.jpg


Na een uurtje, klop je de slagroom met de suiker en vanille lobbig, voeg daarna de yoghurt toe en mix dit goed doormekaar.

Vul de glazen met dit mengsel en zet dit nog een uurtje in de koelkast.

Vlak voor serveren strooi je er wat rietsuiker over en brand dit met ceme brulée brander.
IMG_4081.jpg


Eet smakelijk!
 
Lekker Marc, moet je niet uitkijken bij het branden van de suiker en het glas of valt dat wel mee?
 
wouw hee, zeker een leuk idee voor de kerst
 
Ik zat hetzelfde te denken als Frits, als ik daar mijn grote brander op zet dan denk ik niet dat het glas het overleeft.
 
creme brulee brander is toch niet zo groot, heeft een mooie fijne vlam
 
En dat is juist de brander die ze afraden voor het branden van je suiker, te klein, te weinig vermogen, leuke gimmick maar meer niet, ik gebruik een normale brander en dat gaat heel soepel.
 
Ik heb een kleine en grote brander maar dan probeer ik het gewoon met de kleine. Zal even zoeken naar glas met wat dikker glas.
 
Dan heb je ook niet zulke grote overgangen qua temperatuur omdat de vloeistof de hitte een beetje absorbeert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan