BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd februari 2021: “With a bone’

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.965
Het onderwerp voor deze maand is: "With a bone.”

"De naam zegt het al, Zet een gerecht op de foto waar een bone een belangrijk onderdeel is, kippepoot, t-bone steak, ribs. Maar ook een ossobuco of..... “

Gekozen door de winnaar van vorige maand: @McPeet

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 28-02-2021, middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- 1 foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

Let op:
In dit topic uitsluitend de deelnemende foto plaatsen, alle ander foto's worden verwijderd.
Bij dubbele inzending volgt diskwalificatie.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!
 
Dat klinkt goed. De raderen draaien al weer op volle toeren.
Eens kijken of ik hier een mooie plaat mee kan maken.
 
klinkt als "boon" ........ Dat verruimt de mogelijkheden, toch? 🤣
 
Top onderwerp. Deze keer ga ik er tijd voor maken. Heb in de vriezer nog wel wat 'been' liggen :D
Je kan er elke kant mee uit en verwacht dan ook enorm veel speciale zaken waarvoor ik nog te groen achter mijn oren ben. :D Dus een onderwerp waar we veel inspiratie uit kunnen gaan halen.
 
Leuk thema weer!
Ik ga ook eens moeten brainstormen...
Ribs zijn iets te voor de hand liggend he :unsure:
 
Leuk thema weer!
Ik ga ook eens moeten brainstormen...
Ribs zijn iets te voor de hand liggend he :unsure:
Daarintegen weer erg herkenbaar en zullen stemmers misschien sneller neigen om 'ook zin in te hebben'.

Je kan jezelf uitdagen door iets nieuws te doen, maar waarom niet gewoon heerlijke ribs?
Waarom niet allebei? Haha

Ik ga het lastig hebben ben ik bang. met een vega vriendin en 1 pers om uit te nodigen wordt het of een dikke voorraad maken, of een klein botje :) Challenge accepted!
 
Daarintegen weer erg herkenbaar en zullen stemmers misschien sneller neigen om 'ook zin in te hebben'.

Je kan jezelf uitdagen door iets nieuws te doen, maar waarom niet gewoon heerlijke ribs?
Waarom niet allebei? Haha

Ik ga het lastig hebben ben ik bang. met een vega vriendin en 1 pers om uit te nodigen wordt het of een dikke voorraad maken, of een klein botje :) Challenge accepted!
Ik lees op dit forum vaak een gezegde:
"Er is geen betere raad, dan voorraad"
 
Daarintegen weer erg herkenbaar en zullen stemmers misschien sneller neigen om 'ook zin in te hebben'.

Je kan jezelf uitdagen door iets nieuws te doen, maar waarom niet gewoon heerlijke ribs?
Waarom niet allebei? Haha

Ik ga het lastig hebben ben ik bang. met een vega vriendin en 1 pers om uit te nodigen wordt het of een dikke voorraad maken, of een klein botje :) Challenge accepted!

Of een vleesetende vriendin aanschaffen :p

Die thuis begint steeds minder vlees te eten heb ik de indruk. Ik zelf krijg ook al 2 x per week veggie te verteren :)
 
Ik zelf krijg ook al 2 x per week veggie te verteren :)
Is hartstikke lekker, althans kan hartstikke lekker zijn.
Ik zal bij mooier weer weer eens wat nieuwe recepten op het net knallen.
Dat gezegd hebbende, is het voor déze wedstrijd niet zo praktisch haha

@Google, welke groente heeft een bot?
 
Is hartstikke lekker, althans kan hartstikke lekker zijn.
Ik zal bij mooier weer weer eens wat nieuwe recepten op het net knallen.
Dat gezegd hebbende, is het voor déze wedstrijd niet zo praktisch haha

@Google, welke groente heeft een bot?

Ik heb zeker geen problemen met veggie, maar een vegetariër worden is me een brug te ver. Zie ook het nut van een kamado dan niet meer in :ROFLMAO:
Maar we hebben 3 x per week Hello Fresh en dan neemt ze al eens wat veggie's.

Een groente met bot? Geen idee.
Oh jeeee... die van mij was andersom. At eigenlijk nooit vlees.. tot ze een bbq freak aan de haak sloeg.. beter je best doen dus 🤣🤣🤣

Weet niet wat ik nog beter kan doen. Zowizo eet ze geen kinderdieren en geen vreemde dieren. Vlees met bot aan moet ze ook al niet hebben, maar ik mag het wel van te voren eraf snijden :D Thans heeft ze het niet van thuis, want haar ouders eten gewoonweg alles en dus hoop ik dat we snel weer mensen mogen ontvangen.

Maar voor deze wedstrijd heb ik al een ideetje. Heb nog een aantal dingetjes met bot in de diepvries. Enkel zien om er eens een leuke twist aan te geven.
 
Dit gaat weer een zware klus worden.....🍉🍊🍖🍗
 
wat een leuk onderwerp voor de wedstrijd.
Hoewel ik nog maar kort ben aangesloten bij het bbq genootschap, ben ik ook aan het nadenken wat ik zou kunnen maken en zo een bijdrage kan leveren aan de wedstrijd. Best spannend !
 
heeft er iemand al wat geprobeerd voor de wedstrijd? ben zelf nog druk bezig met bedenken wat ik wil en hoe ik het wil. Weet wel een beetje welke richting ik op wil, iets met een bot en vlees.... ;)
effe serieus, ik wil deze keer ook meedoen, maar vind het best nog wel lastig, mooi onderwerp maar wel een uitdaging !
 
heeft er iemand al wat geprobeerd voor de wedstrijd? ben zelf nog druk bezig met bedenken wat ik wil en hoe ik het wil. Weet wel een beetje welke richting ik op wil, iets met een bot en vlees.... ;)
effe serieus, ik wil deze keer ook meedoen, maar vind het best nog wel lastig, mooi onderwerp maar wel een uitdaging !

Er is zo veel mogelijk. Chicken lollipops, ribs in een leuke vorm. Of varkens hak op een mooi bord. Bone in Ribeye op een leuk plankje. Beefribs met een fijne stamppot. Zijn zo een paar dingen die in me opkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
heeft er iemand al wat geprobeerd voor de wedstrijd? ben zelf nog druk bezig met bedenken wat ik wil en hoe ik het wil. Weet wel een beetje welke richting ik op wil, iets met een bot en vlees.... ;)
effe serieus, ik wil deze keer ook meedoen, maar vind het best nog wel lastig, mooi onderwerp maar wel een uitdaging !

Ideetjes genoeg, maar of ze uitblinken ten opzichte van de rest, is wat anders. Maar geen idee of ik er de tijd voor ga vinden deze keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Terug
Bovenaan Onderaan