BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd April 2020: "Asian Fantasy"

Het onderwerp voor deze maand is: "Asian Fantasy"

Gekozen door de winnaar van afgelopen maand mrooding:

Om de wereldreis verder te zetten naar een andere regio die ons erg kan bekoren heb ik gekozen voor het thema "Asian Fantasy"
Maak iets op de BBQ uit de Aziatische keuken

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 30-04-2020 middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt  met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- E?n foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!

Heel veel succes!
 
Leuk Marc, gaan we wat leuks voor bedenken!
 
Ik kijk er al naar uit Sander!
 
Aangezien we de deur toch niet uit mogen ga ik ook weer proberen mee te doen.
Op zoek gaan naar nieuwe gerechten is altijd leuk om te doen!
 
Een uitdaging waarvan ik eerst dacht 'pff ik heb z? weinig met Azi?'..
Dus aan het googlen geslagen, en toen ineens tijdens het bekijken van een recept zie ik 'throw it in some soy sauce.. '
Soy sauce.. Soja saus.. soja saus.. *kraakkraakkraak in de hersenpan*

We hebben al lang niet meer die balletjes op.
Verrek die balletjes doen we altijd in de oven, dat moet ook op de BBQ lukken.

Nog even kijken hoe ik de saus voor over de balletjes ga maken, die maken we normaal in een pannetje.. maar heb geen pan voor op de BBQ..
Hopelijk kom ik er nog uit en ga ik jullie eindelijk weer eens verassen door mee te doen.
Hebben jullie een idee, of hebben jullie allemaal een pannetje aangeschaft voor de bbq?

Bedankt mrooding voor het onderwerp, zoals je ziet heb je me toch uitgedaagd ;)
 
Nou de verrassing is er nu wel af SandyMan, je hebt alles al uit de doeken gedaan...  :p
 
SandyMan zei:
Een uitdaging waarvan ik eerst dacht 'pff ik heb z? weinig met Azi?'..
Dus aan het googlen geslagen, en toen ineens tijdens het bekijken van een recept zie ik 'throw it in some soy sauce.. '
Soy sauce.. Soja saus.. soja saus.. *kraakkraakkraak in de hersenpan*

We hebben al lang niet meer die balletjes op.
Verrek die balletjes doen we altijd in de oven, dat moet ook op de BBQ lukken.

Nog even kijken hoe ik de saus voor over de balletjes ga maken, die maken we normaal in een pannetje.. maar heb geen pan voor op de BBQ..
Hopelijk kom ik er nog uit en ga ik jullie eindelijk weer eens verassen door mee te doen.
Hebben jullie een idee, of hebben jullie allemaal een pannetje aangeschaft voor de bbq?

Bedankt mrooding voor het onderwerp, zoals je ziet heb je me toch uitgedaagd ;)

Haha mooi om te zien dat ik je hersenpan heb laten kraken ;) Ik denk dat je zojuist de perfecte reden gevonden hebt om een gietijzeren pannetje te koken. Ik gebruik gietijzer ook in de keuken enorm vaak. Deze heb ik onlangs nog gekocht. Kan je ook goed gebruiken voor gebak en taart  B-)
 
Aangezien ik een Aziatisch gerecht gemaakt heb dacht ik ook een keer mee te doen met de fotowedstrijd.

De foto:

1YivjmMl.jpg


het draadje:
https://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=22802.0

 
Temple of F(G)oodness.

Kip Teriyaki en Spareribs recept asian style 3 2 1 van BBQnoeiert.
Alleen de Easterwood versie van bereiden.

Eitjes geschilderd door dochterlief.
a952588950eef1b2ac5ff79d1bf58c4f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Hier word ik nou vrolijk van. Wat een leuke inzendingen al! Die ninja eitjes zijn ook fantastisch TraegerTinus :D
 
Buikspek met Hoisin Marinade. zie draadje: https://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=22795.0

Door de reacties in mijn draadje, toch maar de foto hier toegevoegd  :)

De marinade heeft voor een lekkere sticky laag gezorgd en het vlees was super lekker.  Als garnering heb ik nog even wat Bimi, ingesmeerd met knoflook olie en zout, geroosterd terwijl de buikspek aan het rusten was.
zvxzyuxrb.jpg
 
Nu heb je alleen 2 foto's ingediend ;)
Je kan het beste je post even aanpassen en alleen de foto laten staan die je wil gebruiken in de wedstrijd
 
SilverFox zei:
Nu heb je alleen 2 foto's ingediend ;)
Je kan het beste je post even aanpassen en alleen de foto laten staan die je wil gebruiken in de wedstrijd
Thanks heb het aangepast
 
Laatst bewerkt:
Wow, de lat wordt alweer hoger en hoger gelegd!
 
 
 
 
 
 
 

mrooding

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.152
Mooie resultaten @Bas89 en @SandyMan. Dit wordt een stevige competitie :D
 
Dat ziet er heerlijk uit!
 
Ik heb me vandaag weer heerlijk vermaakt met de BBQ.
Een heerlijke BBQ style Thai Red Curry met Kippendijen

0krm3LOh.jpg


Hier vind je het draadje van deze Thai Red Curry.
 
Mijn projectje
xrvp18O.jpg


Het draadje:
 
Terug
Bovenaan Onderaan