BasBQ
Beef en Steak

First time Smashburgers!

 

GilbertvH

Sprokkelaar
Berichten
45
Dankzij de opgedane inspiratie hier op het forum besloten om i.p.v. broodjes hamburger uit de koekenpan (pre-kamado tijdperk) eens de KJ aan te slingeren en meteen voor Smashburgers te gaan. Dochterlief was bij de naam al helemaal om en wilde graag meehelpen. Eerst een pond rundergehakt gekneed met wat All Purpose Rub van Inamood en een eitje

8C1AE538-8C43-4A84-B6FB-1FC9A5D062FA.jpeg


Balletjes van ~60gr gerold en even terug de koelkast in. Ik hield één balletje van 52gr over. Die mocht op mijn broodje erbij 😎.

Na de overwinning van Max de KJ Classic 1 aangemaakt met een enkel wokkeltje en uiteraard de gietijzeren half moons erin om mee op te warmen. De broodjes alvast doormidden gesneden, zodat ze straks ingesmeerd met roomboter eerst de plaat op mogen

C930D034-1662-4386-8849-03CC51E21E07.jpeg


Bij de meeste recepten en filmpjes worden de balletjes gehakt gesmasht op de bakplaat, maar omdat het de eerste keer was hebben we besloten deze maar alvast klaar te maken in de keuken

92EDBED4-36B5-49C7-8E41-2E158BD0C301.jpeg


Aangezien er 6 broodjes in een verpakking zitten en we voor 4 broodjes Smashburgers gingen maken heb ik nog 2 supermarktburgers op het gietijzeren rooster gelegd als vergelijk. Uiteraard eerst de broodjes wat toasten

E1526C8D-575B-4C41-913D-59EED80B62C5.jpeg


Om de burgers extra lekker te maken ging er gebakken ui en bacon op. Zoals je ziet krijgen de supermarktburgers een mooie grillgrate

D7A04E3B-A5FD-428F-A6D9-91E72C3B2A4A.jpeg


Als laatste waren de Smashburgers aan de
beurt om kennis te maken met de gietijzeren plaat. Wát een fantastisch accessoire is dat zeg! Helaas is de laatste foto enkel van de burgers. Eenmaal opgemaakt was er geen mogelijkheid meer om een foto van het eindresultaat te maken. Één knippering met de ogen en de broodjes waren op!

4DD9E486-34C0-4239-8D4F-3209E697BCCC.jpeg


Heerlijk weer om bezig te zijn en superleuk om voor het eerst zelf hamburgers klaar te maken. Conclusie: Smashburgers zijn veel lekkerder dan een normale burger op je broodje! Voor herhaling vatbaar!
 
Zijn lekker broodjes hamburgers geworden, 😋
Helaas geen smashburger .
Het plat drukken van de hamburger op een loeder hete plancha geeft een ander effect ,structuur en smaak
 
Laatst bewerkt:
Zij lekker broodjes hamburgers geworden, 😋
Helaas geen smashburger .
Het plat drukken van de hamburger op een loeder hete plancha geeft een ander effect ,structuur en smaak
Ik heb grotendeels het recept van Noskos gevolgd dus vandaar de naam Smashburgers: Linkje
 
@GilbertvH . Tja, de vorige schrijvers hebben een ount. Smashburger druk je op de plaat.
(Kleine skillet, of afgeslepen plakspaan oid)

Maar verder, oom dit broodje had ik niet laten staan.
 
Heerlijke hamburgers. Volgende keer het smashen gewoon op de bbq doen.
 
Ik heb grotendeels het recept van Noskos gevolgd dus vandaar de naam Smashburgers: Linkje
Gaat niet echt om de ingrediënten maar om het smashen (platdrukken ) van de burger op een hete plaat /skillet/plancha. 😅
 
Heerlijke burgers!
(Maar geen smashburgers)

Gewoon nog een keer maken en dan flink platdrukken op een gietijzeren plaat.

Maar deze lust ik ook wel hoor!
 
Lekkere burger hoor niets mis mee zal zeker gesmaakt hebben.
Maar smashen op een hete plaat is wel essentieel in deze bereiding.
Je moet je het verschil een keer proeven.
Mooi excuus om het nog eens te doen

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
De hamburger ziet er goed uit! Die had ik ook wel gelust 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan