BasBQ
Beef en Steak

First time Porchetta

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.126
Eet heel graag wel spek, maar vermits ik de aanleg heb om al bij te komen van naar eten te kijken, probeer ik het niet al te veel te eten. :D

Een tijd terug een stuk buispek met zwoerd meegenomen omdat ik dacht deze te gebruiken voor burnt ends, maar bij thuiskomst en opzoeken gemerkt dat je dan zonder zwoerd moet hebben. Dus dan maar een porchetta.

Van de week ontdooid en gisteren dan de voorbereiding en met oprollen al gemerkt dat hij eigenlijk te klein was. Het is te zeggen, niet lang genoeg. Was een vierkant stuk van ietsje boven de 2kg, maar om rond te geraken moest hij wat langer zijn. Dus toch maar doorzetten en als het niet zou lukken, dan maar dubbel vouwen.
Ik heb compleet het recept van Noskos gevolgd. Dus vandaag afgespoeld en ingesneden, waarna de kruiden en oprollen. Hij ging rond, maar die van Noskos ging nog wat verder overheen.

Dacht dit dus 1 x te maken, maar het was verdomd zo lekker, dat het niet bij een laatste keer gaat blijven. Vermits het veel te veel was, heb ik een vriend laten weten dat hij de helft kon komen halen, en hij vond het eveneens overheerlijk. Zeker het krokante zwoerd. Mijn vrouw vond dat zwoerd niets, maar dat vond ik niet erg :ROFLMAO:

Vermits ik geen hobbyfotograaf ben, zijn het altijd simpele beelden zonder veel achtergrondanimatie :ROFLMAO:

IMG_1057.jpeg


IMG_1058.jpeg


IMG_1067.jpeg


IMG_1068.jpeg


IMG_1069.jpeg


IMG_1074.jpeg


IMG_1075.jpeg


IMG_1076.jpeg


IMG_1078.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Porchetta is zooooo lekker.
En deze Is goed gelukt zeg.
Prachtig zwoerd. Complimenten
 
😋 Hoezo “geen hobbyfotograaf”? Dit ziet er op de foto al fantastisch uit. In het echt nog lekkerder? Ik ben pas lid, maar ik doe hier zoveel inspiratie op!
Bedankt man!
 
Ziet er goed uit, vind het zelf ook lkkr alleen jammer dat het zo bagger vet is wat mij ervan weerhoudt het vaak te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit, vind het zelf ook lkkr alleen jammer dat het zo bagger vet is wat mij ervan weerhoudt het vaak te maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yep, daarom dat dit max 1 x per jaar erop komt.
 
Ziet er mooi uit hoor. Op welke temperatuur heb je dit gegaard?
 
Ziet er mooi uit hoor. Op welke temperatuur heb je dit gegaard?

Ik heb compleet deze werkwijze genomen: https://www.bbq-nl.com/porchetta/

Enkel ging het bij mij veel rapper dan aangegeven door noskos terwijl de temperaturen wel hetzelfde waren. Maar heb hem na de eerste sessie in folie ingeplakt, handoek er rond en dan een half uurtje laten liggen in een frigobox. Dan op mijn gemakje de BBQ laten oplopen naar die 240° en hem er nog 25 minuutjes op laten liggen.

Als ik het rapper na mekaar had gedaan, was ik een uur rapper klaar, maar doordat ik hem een half uurtje heb ingeplakt laten liggen, was het maar een half uurtje :D 17u eten was me te vroeg geweest en de helft werd opgehaald door een vriend.
 
Lekker hoor. Ik had alles lekker zelf gehouden. Namelijk heerlijk op een broodje, in de ramen, of bij iets met een Aziatische slag ;)
Vriest ook behoorlijk goed in.





Maar ja, misschien heb ik daarom geen vrienden ;D
 
Lekker hoor. Ik had alles lekker zelf gehouden. Namelijk heerlijk op een broodje, in de ramen, of bij iets met een Aziatische slag ;)
Vriest ook behoorlijk goed in.





Maar ja, misschien heb ik daarom geen vrienden ;D

Brood eet ik nauwelijks, dus daar kon hij al niet op. 'In de ramen' die snap ik niet?

Ik koop meestal grote stukken vlees om die dan te delen met vrienden, maar vermits de vrienden niet kunnen komen, mogen ze af en toe hun deel komen halen :ROFLMAO: Die vriend heeft een koksopleiding gevolgd vroeger als hobby. Vooral franse keuken en hij kan wel een potje koken. Die was me maar steeds aan het uitlachen met mijn Kamado, maar telkens ik iets laat vallen dat ik erop ga maken, krijg ik toch wel wat hints :D

Voor wat mij betreft, niet te veel spek omwille mijn lijn en dus wat weg is, is weg en kan ik niet meer nuttigen :D Voor mij is dat een win-winsituatie. Mijn lijn blij, een vriend blij.
 
Denk dat je vriend zijn lachen wel zal vergaan ;D

Met ramen bedoelde ik zo'n Japanse soep (e.g tonkotsu ramen), gooi er gewoon porchetta in IPV chashu pork.
 
Denk dat je vriend zijn lachen wel zal vergaan ;D

Met ramen bedoelde ik zo'n Japanse soep (e.g tonkotsu ramen), gooi er gewoon porchetta in IPV chashu pork.

How, dat is voor mij al een paar levels hoger. Daar ben ik nog niet :ROFLMAO:
 
En ramen is dus echt heerlijk mager! In de bouillon kun je van alles lekkers verstoppen. Goeie tip!

Ziet er geweldig uit - niks mis met die foto's - en een tijdje laten rusten voordat je het zwoerd weer knapperig roostert maakt het denk ik alleen maar lekkerder! Zou me niks verbazen als je dat een volgende keer nog een uurtje langer kan doen als je dat zou willen.

Ik vind porchetta de volgende dag koud eten misschien wel net zo lekker maar inderdaad... voor je lijn niet al te fijn. Ach, gelukkig ben ik al getrouwd.

Mooi gerechtje geworden hoor!
 
Ziet er heel erg goed uit!! Dit heb ik in deze vorm nog niet eerder gemaakt. Bedankt voor de ideeën.
 
Terug
Bovenaan Onderaan