BasBQ
Beef en Steak

Fardo NL: Beenham op de Cobb

 
 

Fardo NL

Stoker
Berichten
466
Zondag een beenham op de Cobb gehad. Samen met een stukje tonijn

14456903613_c6b96c0eeb_c.jpg

14413598356_d8b47723a0_c.jpg

14436716175_fc7107c2e9_c.jpg


Niet veel bijzonders. Over een paar weken ga ik voor mijn varkentje (Pulled Pork op de Cobb)
 
ik ben zo blij dat je weer terug bent, ziet er weer lekker uit, ben heel benieuwd naar je pp vanaf de cobb
 
Hoe werkt zo'n Cobb eigenlijk? Ik ken dit soort Q's eigenlijk niet...
 
www.mijncobb.nl


Wat kan de Cobb barbecue?


De Cobb is meer dan een barbecue. Met de accessoires kunt u de mogelijkheden van uw Cobb aanzienlijk uitbreiden. Wat wilt u doen? Grillen, bakken, braden, wokken of roken? Het kan allemaal met de Cobb. Hier leest u hoe!
Grillen

Met de Cobb bbq kunt u van alles grillen: vlees, vis en groentes. Voor het beste barbecueresultaat gebruikt u een Cobble Stone en de grilplaat. U kunt ook de basisplaat gebruiken, maar de grilplaat verdeelt de warmte nog gelijkmatiger. En uw vlees krijgt mooie grilstrepen!

Bakken

Om te bakken gebruikt u de bakplaat. Ideaal voor gerechten als pizza, pannenkoeken of gebakken eieren. Voor het bakken van brood, cake, taart of cupcakes gebruikt u de basisplaat in combinatie met het rooster; zo kan de warmte rond de bakvorm circuleren.

Braden

Met de deksel erop kunt u de Cobb barbecue als oven gebruiken. Voor braden gebruikt u de basisplaat waar u het gerecht op legt en regelmatig keert. U kunt ook het rooster op de basisplaat zetten; zo krijgt u wat meer ruimte tussen de warmtebron en het gerecht en u hoeft uw gerecht niet om te keren. Braadtijden zijn ongeveer gelijk aan de braadtijden in een traditionele oven.
Wokken

Roerbakken doet u met de wok, die precies op de Cobb barbecue past. De wok is een veelzijdige accessoire. U kunt hem ook als hapjespan gebruiken of als sauspan. De wok is ook ideaal voor eenpansgerechten zoals paella, bami of nasi en groenteschotels.
Roken

Roken gaat eenvoudig met een handjevol rookpellets. Vouw van aluminiumfolie een klein zakje van ongeveer 5 bij 5 cm. Doe hierin een handjevol rookpellets en sluit het zakje af. Maar in de bovenkant van het zakje een paar kleine gaatjes en plaats het zakje op de briketjes. Plaats daarna uw gerecht en de deksel op de Cobb bbq. binnen enkele minuten beginnen de rookpellets te roken
 
Thanx voor de uitleg, veelzijdige Q hoor! Wordt deze ook gestookt met briketten?
 
Ja zeker (er is ook een gas variant), ik heb niets met gas en je hebt meestal slechts een paar Brikketen nodig (dus energie zuinig ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan