BasBQ
Beef en Steak

Fantast van Ikea vernieuwd

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.790
Hallo BBQvrienden en -vriendinnen,

Ik heb net een nieuwe Fantast bij de Ikea gescoord. En hij heeft 2 vernieuwingen ( is dat een woord????). Affijn. Hij heeft nu een extra functie achterop, bij de instelling Cook en Timer is nu ook OFF komen staan. Dus je hoeft niet meer als een dwaze de batterij eruit te rossen als het piepje gaat. En!!!! Tadaaaa!!! Hij kan nu tot 250?! Eerst was dat volgens mij 130? ofzo, met als gevolg dat er regelmatig probes kapot gingen.
Hij kost 8,99 eu. En je moet er zelf zo'n AAA batterijtje in doen.
Dat wilde ik even met jullie delen op deze zonnige doch frisse dag.
 
Ik heb de mijne al bijna een jaar, en die heeft ook een OFF-knop. Qua temperatuur weet ik niet tot hoever die kan, maar ik denk dat je al een tijdje niet meer bij de Ikea geweest bent?  :p
 
maar dat is FANTASTisch!  :)
 
mrwolf zei:
Ik heb de mijne al bijna een jaar, en die heeft ook een OFF-knop. Qua temperatuur weet ik niet tot hoever die kan, maar ik denk dat je al een tijdje niet meer bij de Ikea geweest bent?  :p

Ik woon naast de Ikea, dus hoe gaat dat? Dan kom je er heel weinig. Dat is waar :) En als ik er kom, ren ik af op wat ik hebben wil om zo snel mogenlijk ( het liefst door OVER de mensen te lopen) er weer uit te gaan. Ik vind het een hel op aarde....
jerome zei:
Hoi,

Ik heb ook die nieuwe versie al een jaartje ofzo. Die max temp klopt niet, 1 probe als pitprobe gebruikt (voordat ik mijn Heatermeter had) en boven de ongeveer 180 graden ging ie to echt permanent naar de probe hemel...

Greetz, Jerome

Ok, dat is dan toch nog iets om rekening mee te houden, ik gebruik hem voor voedseltemperatuur. Als dat op 180? komt heb ik een heel ander probleem...
 
Dominique zei:
Ok, dat is dan toch nog iets om rekening mee te houden, ik gebruik hem voor voedseltemperatuur. Als dat op 180? komt heb ik een heel ander probleem...

Krijgt ineens andere beelden bij "hete kip"  :D

Heb rond Snieklaas 2013 2 fantasten gekocht en deze hebben de off knop ook al.  Bij 1 werkt deze niet overigens niet meer. (iets met plastic, te hete deksel, en eigenwijs karakter)
 
Boldeagle zei:
Dominique zei:
Ok, dat is dan toch nog iets om rekening mee te houden, ik gebruik hem voor voedseltemperatuur. Als dat op 180? komt heb ik een heel ander probleem...

Heb rond Snieklaas 2013 2 fantasten gekocht en deze hebben de off knop ook al.  Bij 1 werkt deze niet overigens niet meer. (iets met plastic, te hete deksel, en eigenwijs karakter)
Tegen sommige eigenwijze karakters is ook geen kruid gewassen =))
 
Ceriel zei:
Dominique zei:
Tegen sommige eigenwijze karakters is ook geen kruid gewassen =))
Hoezo? Mijn Fantast heeft hetzelfde mankement....
Ik denk dat we Ikea aansprakelijk kunnen stellen!  :p

Moet je niet willen krijgen die arme kindjes die ze gemaakt hebben weer een standje
(hoewel, nu hebben ze tenminste werk.....hahahaha)
 
Kope die handeeeel! Geen geld voor een goeie digiprobe!
 
mijne heeft ook een off switch maar als ik fudge maak (117 graden) wordt ie zo boven de 110 graden totaal random in wat ie aangeeft, dus kennelijk was dat nog een 'oude'? maar weer eens langs binnenkort...
 
Marieken zei:
mijne heeft ook een off switch maar als ik fudge maak (117 graden) wordt ie zo boven de 110 graden totaal random in wat ie aangeeft, dus kennelijk was dat nog een 'oude'? maar weer eens langs binnenkort...

Ik zal wel even langskomen als je de volgende keer fudge maakt Marieken, ik heb een hele goeie Thermapen... zo'n hele snelle blauwe, met een stickertje erop!
 
Sander72 zei:
Marieken zei:
mijne heeft ook een off switch maar als ik fudge maak (117 graden) wordt ie zo boven de 110 graden totaal random in wat ie aangeeft, dus kennelijk was dat nog een 'oude'? maar weer eens langs binnenkort...

Ik zal wel even langskomen als je de volgende keer fudge maakt Marieken, ik heb een hele goeie Thermapen... zo'n hele snelle blauwe, met een stickertje erop!

haha ik heb nu een suikerthermometer, analoog  :p
 
Heb net even gekeken op de IKEA website en daar wordt dit vermeld bij de Fantast:


Meet temperaturen tot 130?C/266?F.
Het snoer is hittebestendig tot 220?C/428?F.

Dus nog steeds hetzelfde als eerst.
 
Fastforward zei:
Heb net even gekeken op de IKEA website en daar wordt dit vermeld bij de Fantast:


Meet temperaturen tot 130?C/266?F.
Het snoer is hittebestendig tot 220?C/428?F.

Dus nog steeds hetzelfde als eerst.

Optie 1. De site is niet up to date. ( echt? Ja hoor, dat zou kunnen)
Optie 2. Ik heb het verkeerd gelezen in de gebruiksaanwijzing. ( die ik natuurlijk heb weggegooid)
Optie 3. Ik heb gelogen, en hoopte door jullie voor te liegen mijn winstuitkering van Ikea op te krikken. ( ik spaar voor een facelift, dus what is a woman to do).

Dus, ik weet het niet, als het echt niet klopt, heb ik jullie een onwaarheid verteld, maar uit de goedheid van mijn hart. Gelukkig dat jij de website hebt bekeken. MAAR HET AAN EN UITKNOPJE ZIT ER HOOR! ( heb daar net nog naar gekeken " zou dat dan ook niet waar zijn?") =))
 
Ach.....FANTAST.....
=))
 
Sander72 zei:
Marieken zei:
mijne heeft ook een off switch maar als ik fudge maak (117 graden) wordt ie zo boven de 110 graden totaal random in wat ie aangeeft, dus kennelijk was dat nog een 'oude'? maar weer eens langs binnenkort...

Ik zal wel even langskomen als je de volgende keer fudge maakt Marieken, ik heb een hele goeie Thermapen... zo'n hele snelle blauwe, met een stickertje erop!

Red is the color zeggen wij in enschede ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan