BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen....

 
 

Wickie de fikkie

Tondelzoeker
Berichten
7
Mijn naam is Jurgen, en ik woon in Schaijk, gelegen in het noordoosten van Noord-Brabant. Inmiddels heb ik er al het nodige snuffelwerk bij dit forum op zitten en ik vind het wel tijd om mezelf dan ook voor te stellen.

Het vlees cremeren beu ben ik een aantal jaren terug het avontuur aangegaan met een stuk buikspek en … helaas door gebrek aan ervaring en niet wetende hoe ik dit aan moest pakken resulteerde dit avontuur in een donatie aan de container… Ervaring rijker en een illusie armer raakte ik op een Spare Rib avond, voorliefde voor vlees heb ik gelukkig niet verloren, in gesprek met een collega die mij vertelde over low & slow methodes op de BBQ. Hij adviseerde mij om een kerntemperatuurmeter aan te schaffen en YouTube te raadplegen voor een Picanha recept. Na drie keer de instructievideo bekeken te hebben durfde ik het aan om de investeringen te doen en het low & slow avontuur aan te gaan. Die eerste keer was een groot succes waarbij het affakkelen ook nog ’s de nodige bewondering vanuit de gasten en spectaculair beeldmateriaal opleverde. De tweede keer was vorig jaar tijdens het kerstdiner wat getuigd van het vertrouwen vanuit mijn gezin dat ik daar ook wel weer een succes van zou kunnen maken. De Picanha is inmiddels traditie geworden dus ook tijdens de recent gepasseerde kerstdagen stond hij weer op het menu. Met dit gerecht wist ik ook nu weer onze twee anti BBQ gasten te enthousiasmeren.

Onze kinderen zeggen tegenwoordig hun afspraken af als ik aangeef dat de Q weer gevuld gaat worden. Ook familie, vrienden en (soms vage) bekenden weten mijn low & slow kunsten inmiddels te waarderen.

Nu, 2.5 jaar verder, heb ik de standaard YouTube recepten wel zo’n beetje gehad en ben ik voor mijn gevoel toe aan een next level. Mijn Weber Original Kettle 47cm heb ik in oktober aangevuld met een Big Green Egg Large (Corona alternatief voor mijn misgelopen Abraham jubileumfeest) zodat oa de Pizza’s een groter succes zullen gaan worden. Ook het combineren van direct en indirect BBQ-en lijkt mij een leuke uitdaging.

Bij het BBQ Genootschap hoop ik vooral inspiratie op te kunnen doen voor nieuwe gerechten en methodes om complete meergangen menu’s te kunnen bereiden, liefst inclusief het toetje.

20200829_163949349_iOS.jpg


IMG_0190.jpg


IMG_1749.jpg


IMG_1864.jpg


IMG_1927.jpg


IMG_1972 1.jpg


IMG_2166.jpg


IMG_2359.jpg


IMG_2426.jpg


IMG_2456.jpg
 
Hey Jurgen,

Welkom op het forum, mooie dingen op de bbq zie ik. Een Brabander die worstenbroodjes maakt op de +1
 
Welkom bij het genootschap

Je, en de rest van de familie, kan wel genieten van het alternatief
 
Mooie intro Jurgen, welkom op deze hangplek voor bbq verslaafden.
 
welkom hier
mooi en herkenbaar verhaal
 
Hey Jurgen,

Welkom op het forum, mooie dingen op de bbq zie ik. Een Brabander die worstenbroodjes maakt op de +1

Tja, je moet toch wat tijdens de kerstvakantie... Grote verschil tov worstenbroodjes uit de oven is de toevoeging van een stevigere bite die je met rookhout kunt bereiken. Voor ons (en anderen die mee hebben mogen genieten) blijft het zeker niet bij de 80 stuks die ik tot dusver heb gebakken
 
Welkom Jurgen. Mooie plaatjes hoor! De green egg blijft toch ook een machtig mooi ding ;)

Leuk om te zien dat je zoveel ervaring hebt opgedaan met een weber 47cm. Die heeft mijn schoonvader ook en ik heb hem nogal enthousiast gemaakt met mijn gerechten van de kamado en ik zou hem op weg helpen door samen wat dingen te maken. Heb zelf geen ervaring met een weber en ik dacht dat het met de 47 allemaal erg lastig zou worden. Zo te zien is er genoeg mogelijk!
 
dag Jurgen, Je bent als goed bezig geweest.
 
Wouw, wat een diversiteit van vlees soorten. Welkom hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan