BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen: "De meest onervaren toekomstige bbq held" :)

 

Rene94

Kooltjesharker
Berichten
170
Goedemorgen allen,

Gezien het feit dat ik al een tijdje aan het meelezen ben op dit forum dacht ik: Laat ik maar een account maken. Kan ik iets actiever meedoen en ik weet zeker dat jullie een beginner als ik graag op weg helpen.

Over mezelf:
Ik ben een 25 jarige jongeman en woonachtig in Nijmegen met mijn vriendin. Momenteel wonen we in een klein appartementje waar we sinds onze studententijd in wonen. Klein balkonnetje en barbecueën is tot op heden geen optie geweest. Inmiddels hebben we onze eerste woning gekocht waar we begin augustus de sleutel van krijgen. Een grote tuin in de stad bleek uiteraard buiten ons budget, maar we zijn ontzettend enthousiast en kunnen niet wachten tot we in mogen trekken. We hebben een klein tuintje van 4 breed bij 8 meter lang. Die ruimte voor een leuke bbq moet ik zeker kunnen maken :)

Ik heb eigenlijk geen ervaring met "echt" barbecueën. Behalve simpele supermarkt worstjes, burgertjes en speklapjes lekker dichtschroeien met een biertje erbij. Hoewel dit met een groep vrienden hartstikke leuk is lijkt het me erg leuk om dit toch anders aan te pakken. Waar deze interesse opeens vandaag komt, geen flauw idee! Het beeld van zelf ribbetjes klaarmaken, en allerlei andere gerechten (dank Noskos voor jouw YouTube account!) lijkt me ontzettend leuk. Het is ook wel eens leuk om je vrienden te verassen met je skills. Ik snap dat die met de tijd gaan komen natuurlijk ;)

Maar goed: Ik heb momenteel geen barbecue en ben me flink aan het oriënteren. Een keramische bbq lijkt me heel gaaf en ik merk dat ik me gedachten moeilijk kan laten vallen. Keramiek it is dus! Ik heb besloten dat een "premium" model er nog niet in zit. Gezien mijn ervaring (0.0) lijkt een iets minder geprijsde variant prima.

Opties:
Grill Guru classic large
Masterbuilt Classic
Of wellicht een Auplex waar ik hier al het e.e.a. over heb gelezen.