BasBQ
Beef en Steak

Ervaring Black Ranch Rode Quebracho Argentinie

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Beste forumgenoten,

Laatst heb ik een zak van 15 kilo gehaald van het bovengenoemde houtskool. Het begon veelbelovend met bijna enorme stukken houtskool. Nu ik de helft ben gepasseerd zijn het allemaal vrij kleine stukken en gruis die ik bijna niet in de Weber 57 kan gebruiken.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Zo ja, is er een goed alternatief?
 
Ja, heel herkenbaar.
Lang niet in alle zakken overigens, maar ik heb ook al een paar keer een zaak gehad waar ik ca 3kg van weg kon gooien. Je leest weleens tips dat je nooit de onderste zakken van de pallet moet hebben. Geen idee of dat helpt, de bovenste zak van een nieuwe pallet kan net zo goed gisteren de onderste zak van een bijna lege pallet zijn geweest :D

Als alternatief voor een zware houtskool zoals de rode quebracho zou je eens naar de west africa lump charcoal van flames & flavour kunnen kijken.
 
dennis zei:
Als alternatief voor een zware houtskool zoals de rode quebracho zou je eens naar de west africa lump charcoal van flames & flavour kunnen kijken.

Heb jij hier goede ervaringen mee? Ik vind de  Black Ranch wel goed qua eigenschappen (brandduur,a mogelijkheid om de temperatuur te regelen etc.)
 
Ik heb er een aantal dozen van geprobeerd, en ik vond ze best fijn. Zo goed als geen gruis en kleine stukken.
Eigenlijk de enige reden dat ik ze niet meer heb is dat ik net zo lief maar de lokale bbq zaak tijd om mijn houtskool te kopen ipv online bestellen.
Maar, en dat is met rode quebracho ook een beetje, ik zou ze niet adviseren voor grillen (in een kamado), maar voor low & slow is het mooi spul.
 
dennis zei:
Ik heb er een aantal dozen van geprobeerd, en ik vond ze best fijn. Zo goed als geen gruis en kleine stukken.
Eigenlijk de enige reden dat ik ze niet meer heb is dat ik net zo lief maar de lokale bbq zaak tijd om mijn houtskool te kopen ipv online bestellen.
Maar, en dat is met rode quebracho ook een beetje, ik zou ze niet adviseren voor grillen (in een kamado), maar voor low & slow is het mooi spul.

Dankjewel! Ik ga maar eens op zoek naar meerdere reviews en eventueel een doos bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan