BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk pulled pork

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Ja ik had er lang op gewacht maar eindelijk waren alle kids thuis dus vandaag PP. Gisteren al begonnen en in de rub gezet (pp kruiden van appolo)

IMG_20201002_195619.jpg

Vanochtend om 7.30 uur de Q aangestoken. Van de week nog een paar keer geoefend of ik de temperatuur stabiel kon krijgen en dat lukte redelijk.
Nu een slang gemaakt van ecobrasso vierkante kooltjes. Omdat het erg vochtig was had ik iets meer kooltjes gebruikt dan de vorige keer maar daar moesten er toch nog een paar bij. Na een uur of twee liep de temperatuur weer op richting de 138 graden. Op vier na alle brandende kooltjes uit gehaald maar de temperatuur steeg door naar 143 graden. Na geruime tijd stabiliseerde de boel op 120 graden. Later liep de temperatuur weer terug en heb ik de enkele slang verbreed en er 3 blokjes bij gelegd koude blokjes. De temperatuur ging omhoog en stabiliseerde weer ronde de 110 graden. Later liep die weer op naar de 140 graden aan het eind van de sessie.
Hier bleef de temperatuur hangen (gelukkig hoort dit)
IMG_20201003_135052.jpg


IMG_20201003_135110.jpg

Na de 85 graden ging het erg langzaam Uit eindelijk ging het om 19.30 uur op tafel.
IMG_20201003_183639.jpg


Smaakt goed maar er moet nog wel saus en wat kruiden bij. Er kwam bijna geen vocht uit maar droog vond ik het niet.
Na toevoeging van de saus en wat extra kruiden was het top.

IMG_20201003_191626.jpg

Restje van het bijgerecht uit de dutch oven op de weber.
IMG_20201003_194638.jpg


Hier het toetje ananas met rum ahornsiroop pecannoten en wat kokosschaafsel. Verder zie je het restje van de coleslaw en het restant van de PP.
Van het restant PP kreeg iedereen een vacuumportie mee.
Zo eindelijk van de nul af.
 
Mooi. Ik hoop dat het forummanagment de rapportage wil belonen met een 🐷
 
zo hee. flink uitgepakt zeg.
gezien al die lekkere dingen zijn dat volle buikjes geweest
top gedaan
 
Dat ziet er allemaal super uit. Gefeliciteerd met je knor.
 
Kids zullen wel vaker thuis komen nu
 
Mooie run. En een heerlijk complete maaltijd gemaakt. Je PP ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Ziet er lekker uit allemaal, gefeliciteerd met je sticker.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan