Beef en Steak

Eigengemaakte worstjes op de WGA

picosuma

Gerijpt
Weet niet of het hier hoort maar verplaats het anders maar.

Vandaag eigengemaakte worstjes op de WGA.
Heb nu een paar ecobrassa in een starter aangezet. Deze aan ??n kant neer gelegd een tijdje laten opwarmen ook een fantast erbij eens kijken wat voor temperatuur het geeft. Het wordt ongeveer 155 graden maar de probe is vrij lang dat die zit dicht bij het vuur.
Nu de worstjes eerst indirect erop wat snippers hout erbij.
Ongeveer een 20 ? 25 erop af en toe draaien en dan nog even direct en klaar op het bord met rodekool stamppot lekkerrr.
Moet zeggen dit was ook goed gelukt het is een kwestie van oefenen denk ik op de WGA.
Als het lukt gaat er zondag een speklapje erop .
38d4ed6343e9c7f9b6d223bb5a9ad3fd.jpg
96f9fbac63b5ba115098bc759f33eac7.jpg
5d3a5674b63a25a1cb9a399853fced93.jpg
82b6d347d1f6e5a515e0f56a882d3db2.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Lekker bezig ;)

Ziet er lekker uit Piet. ;)
Omdat de ruimte in de WGA beperkt is is het i.d.d. moeilijk om de juiste plaats voor de probe te vinden ik puzzel daar ook vaak mee.
Soms breng ik de WGA eerst constant op temperatuur voor het vlees er op gaat en houd met de schuiven in de zelfde stand gedurende het grillen het vlees in de gaten(kleur en thermapen) en bij wat grotere stukken vlees (ribeye b.v.) kan ik m'n probe (die vlees en rooster temperatuur meet) gebruiken.

Werk graag met m'n WGA tje. ;)

Lekker hoor
Eigen gemaakte worstjes altijd lekker

Heerlijk rommelen met die WGA!

Waarom is de temperatuur in de bbq nu zo belangrijk?
De kern van het produkt is toch waar het om gaat?

Sander72 zei:

+1

Die worsten zien er goed uit hoor. Had ik graag willen proeven.

Rooksmaak aan je vlees brengen met de WGA gaat best goed vind ik. Heb appel en hickory snippers voor de WGA. Heb nog nooit de keteltemp gemeten. Ik kreeg wel een rookring. Dus zal niet te heet geweest zijn. Maar ik moet toegeven dat er nog niks spectaculairs op gemaakt is

Sander72 zei:

Was ook niet belangrijk maar was benieuwd hoe hoog de temperatuur was met een paar briketten.
Ga het verder ook zonder thermometer doen mischien een keer 1 in het deksel maken

Dank jullie wel voor de berichtjes wilde dit weekend gewoon de WGA uitproberen vanavond nog een keer .
Had hem erbij gekocht om eventueel bijgerechten erop te maken .
En voor de vakantie maar ook zijn er al mensen die vragen wanneer kom je bij mij bbq dan kan ik nu mooi de WGA mee nemen want ik ga niet met de Kamado lopen rond zeulen.

Vind het nog steeds de ideale barbecue voor sat? en andere spiesjes. Stokjes kunnen buiten de barbecue blijven.

Terug
Bovenaan Onderaan