BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork!

 

Rene94

Kooltjesharker
Berichten
170
2 weken geleden voor het eerst ribs op de masterbuilt, afgelopen zaterdag wat rib fingers geprobeerd en gister was het eindelijk tijd voor de pulled pork. Zondag begonnen met het maken van de coleslaw en de procureur van 2.5 kg geïnjecteerd en in de rub gezet. Jammer genoeg niet overal foto's van gemaakt. :(
Injecteren en rub.jpg
Slaw.jpeg

Maandagmorgen rond 09.30 mocht het vlees op de kamado. Na 5 uur was de kerntemperatuur 67 graden. Toen ingesmeerd met de glaze. Helaas vergeten hier een foto van te maken. Screenshot van een kort filmpje gebruikt voor het glazen :)
op de Q.jpg

Na 2 uur tijd om in te pakken. De geur was toen al voortreffelijk!
inpakken.jpg
ingepakt.jpg

Bij kerntemperatuur 88 graden voor het eerst met de satéprikker gevoeld of het vlees er al vanaf mocht. Ik twijfelde heel erg, dus uiteindelijk bij 93 graden eraf gehaald. Uit laten stomen, uurtje laten rusten en meteen de eindsaus gemaakt en na het pullen door het vlees gemengd.

Helaas bleek na het rusten dat het vlees eigenlijk nog iets langer had mogen blijven liggen. Als ik het vergelijk op Noskoos zijn filmpje (wedstrijd recept, welke ik heb aangehouden) ging het bij mij lang niet zo makkelijk. Voor alles een eerste keer en nu weet ik in ieder geval hoe het in het vervolg aan mag voelen. Was natuurlijk bang dat ik hem er te lang op zou laten liggen en dat dit ten koste zou kunnen gaan van de malsheid.
pullen.jpg
resultaat.jpg


Desalniettemin vonden zowel mijn vriendin als ik het heel erg lekker!! Vlees was mooi sappig en de saus niet te overheersend. In combinatie met de coleslaw op een broodje, yum!

Wel een kilo over, maar heb al genoeg mooie gerechten gezien voor het restant. Af en toe een broodje kan ook geen kwaad! ;)

Tevens voor het eerst gebruik gemaakt van de Cookperfect thermometer. Tot op heden kan ik helaas niet zeggen dat ik er blij mee ben. De verbinding valt echt vaak weg met de app en ik had zelfs een moment (toen de glaze er op zat) dat hij een uur lang geen verbinding kon maken. Dit moet ik nog even aankijken dus, daarna deed hij het wel weer goed.
 
Ziet er lekker uit en voor alles is een eerste keer het kan ook nog aan het vlees liggen dat het niet zo soepel ging als je verwachte.
Maar hij smaakte prima begrijp ik en daar gaat het toch om
En wat je overhoud kan je mooi invriezen en later in van allerlei gerechten gebruiken.

 
Toch mooi geworden. Ook al gaat het pullen moeilijker, de smaak blijft goed. Gefeliciteerd met je knor.
 
mooie run met een heerlijk resultaat.
en als je toch zo een lange run doet, gewoon lekker veel maken.
geen betere raad dan pp voorraad ;)
gefeliciteerd met je knorrie
 
Mooie pork geworden en een voorraadje nu
 
Voldoende voorrad. Ziet er lekker smakelijk uit.
Gracias met de 🐷 award
 
Ziet er goed uit, mooie run! Lukte het een beetje om de temperatuur constant te houden?
 
Dank allen!

@Kiwietje ging redelijk maar moet nog steeds leren om in kleine stapjes te denken. Bij de eerste correctie is het veelal pas na 3 keer stabiel. Te laag, te hoog, te laag, en dan pas goed haha. Oefening baart kunst, komt vanzelf :)
 
Lekker hoor! Het mooie van deze hobby is dat je kunt blijven oefenen...
 
Mooie run hoor. En een lekker bolletje PP als beloning. PP heb je nooit teveel. Ik zorg dat ik altijd iets op voorraad heb. Lekker makkelijk als je geen zin hebt om te koken. Even opwarmen en je kunt smullen.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan