BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork van de Masterbuilt

 
 

MartijnvL

Sprokkelaar
Berichten
48
Vandaag wat tijd gevonden voor mijn eerste pulled pork van de Masterbuilt.
De dag ervoor de procureur al iets getrimd en ingespoten volgens het wedstrijdrecept van @noskos
Het is maar goed dat ik de vaccinaties niet zet, de eerste paar prikken spoot me de pekel door de hele keuken.

20210106_201106.jpg

Na wat oefenen, kwam er wat meer handigheid en was het stukje vlees toch voorzien van de eerste smaakjes.
voor het gemak gekozen voor Noskos The Pulled Pork. Hierna lekker ingepakt en alvast een nachtje gedroomd over de heerlijke verwachting van vandaag.

20210106_203942.jpg


In de ochtend, rond 9 uur, de Masterbuilt maar eens in de hens gezet. Wat een zeikweer, maar prima om te barbecueen.

20210107_132932.jpg


Nadat ik rond kwart voor tien mijn zwarte vriend op zo'n 120 graden had, een paar chunks appelhout erbij en de pulled pork erop gezet. Inkbird erin en wachten maar.

20210107_095046.jpg


Rond de klok van drie uur tikte het vlees de 74 graden aan. Tijd om wat glaze aan te brengen.
Gelijk geleerd, kwam ik helaas achteraf achter, om toch een lekbak te gebruiken.

20210107_150320.jpg


Met de steeds slechter wordende weersomstandigheden, groeide mijn honger naar comfortfood. Tegen vijven de boel ingepakt in butchers paper. Wederom het geduld op de proef stellen, want wat ziet het er al lekker uit en wat ruikt het goed.

20210107_170025.jpg


Ik gebruik denk ik de volgende keer toch folie om wat meer sappen te behouden. De bark was mooi, maar geen vloeistof over voor de eindsaus.
Tegen zeven werden vrouw en dochterlief toch wel erg ongeduldig en moest er iets gebeuren. Twee boze dames in huis is tenslotte niets waard.
Daarom met een kerntemperatuur van een goeie 85 graden de zaak uit de kamado gehaald. De priktest gaf echter vertrouwen. Na wat rusten, gepulled en aangemaakt met de eindsaus.

20210107_191028.jpg


20210107_192102.jpg


Lekker gegeten op een turks broodje met de coleslaw van @Dominique erbij. Hier helaas geen foto's meer van, want het lijf schreeuwde inmiddels om troostvoer. Wat een heerlijk gerecht en een recept wat ik zeker nog een keer weer ga gebruiken.
Volgende keer net een paar graadjes langer laten doorgaren, dan was het helemaal perfect.

Genoeg over gehouden, dus binnenkort maar eens pulled pork kroketten maken.
Bah, wat een vervelende hobby ook ;)
 
Die PP ziet er heerlijk sappig uit en in combinatie met de coleslaw van Dominique kan het alleen maar smullen zijn geweest! Hier ook al 2 keer een succes. De volgende PP wordt hier de Koreaanse variant van onze Noskos. Heb je gekozen voor een zelfgemaakte saus?

Mooi dat de procureur al prima was bij 85 graden, ik moest de afgelopen 2 keer zeker een graad of 8 hoger!
 
Ziet er goed uit! En Noskos recept is heerlijk 🤤
 
das een mooie run geweest. mooie reportage ook
geloof graag dat het gesmaakt heeft, zeker icm met die coleslaw.

lekker hoor

lijkt me dat je wel een knorrie verdient heb
 
Mooie PP gefeliciteerd met je Knor
 
Mooi resultaat. De eerste keer zal zeker lekker gesmaakt hebben.
 
Die PP ziet er heerlijk sappig uit en in combinatie met de coleslaw van Dominique kan het alleen maar smullen zijn geweest! Hier ook al 2 keer een succes. De volgende PP wordt hier de Koreaanse variant van onze Noskos. Heb je gekozen voor een zelfgemaakte saus?

Mooi dat de procureur al prima was bij 85 graden, ik moest de afgelopen 2 keer zeker een graad of 8 hoger!
Heb de Sweet Baby Rays gebruikt. Koreaanse variant lijkt mij ook erg lekker.
 
Mooie run PP. Ziet er super uit. Dat moet smullen geweest zijn
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan