BasBQ
Beef en Steak

Eerste Pulled Pork spannend

 

Arnold_055

Sprokkelaar
Berichten
26
Beste mede grillers oftewel mede chef koks ๐Ÿ˜‰

Vandaag na veel er over gelezen te hebben de eerste stap gezet naar hopenlijk heerlijke Pulled Pork. Het is het wedstrijdsrecept van Noskos dus het moet helemaal goedkomen. Nu een paar uur in de koelkast en morgen om 8 uur beginnen met de kamado. Wel spannend.

Wordt vervolgd.

1627686764255.jpg
 
Mooi stuk vlees, veel plezier en succes straks.
 
Arnold, dat gaat zeker lukken. Lekker L&S.
Kunnen we rond een 17.00 me aanschuiven...?๐Ÿ˜‹
 
Dat was even spannend vanmorgen. Nieuwe kolen erin maar die werden niet zo snel warm. Uiteindelijk op temperatuur, rookhout erbij en de plate setter erin, vlees erop. Oeps lekbakje vergeten, vlees een stand hoger, bakje eronder anders is de keramische steen onder de rub. Hรจhรจ en uiteindelijk rust... nu is het grote wachten begonnen. Dit is pas echt BBQ'en ๐Ÿ˜†
 
Pulled pork vind ik persoonlijk de mooiste bereiding en de leukste bereiding! Lang maar oh zo belonend ๐Ÿ˜ƒ veel plezier en alvast eetsmakelijk! Aan het recept zal het niet liggen. Let niet teveel op de kern temp maar doe echt die priktest. Dat gaat je malse en sappige PP opleveren!
 
Dankjewel @Gast voor je advies m.b.t. de priktest. Ik zie inderdaad de kern sneller oplopen. Misschien is dat in het begin ook altijd en dan stabiliseert het. Echt leuk dit ๐Ÿ™ƒ
 
De eerste vijf uur niet op je kerntemperatuur letten. Ik doe tegenwoordig de thermometer er pas in na het inpakken. Voor nu is het belangrijkste dat de kruiden zich goed vastzetten en je een mooie kleur krijgt en dat duurt een uur of vijf โ˜บ๏ธ
 
Ja, de eerste is altijd spannend natuurlijk, maar uiteindelijk valt het allemaal best mee. Als je een gewone procureur hebt van 2,5-3 kilo dan verloopt het proces nagenoeg altijd hetzelfde.
Als je de temperatuur op het rooster meet dan kan er verder niet zo gek veel misgaan.
 
Klopt helemaal wat Dennis zegt. Je merkt trouwens vanzelf wanneer je m in moet pakken. Dan zit de temp op het โ€˜plateauโ€™ en stijgt ie niet of nauwelijks meer.
 
Succes! Voorbereidingen zien er goed uit, kan niet misgaan. Veel plezier en alvast eet smakelijk!
 
Het gaat echt supergoed. De bark ziet er al mooi uit. Zojuist 74 graden en geglaced met Noskos glace. Nu 2 uur laten doorgaren en dan inpakken. Krijg er al helemaal zin in hmmm.
20210731_144925.jpg


20210731_144949.jpg
 
Plaatjes zijn goed, temperaturen zijn goed
"Hou dit vast"

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Het is wachten, wachten en nog eens wachten. Dan mag het uit de BBQ en moet het weer een uur rusten. Er komt geen eind aan denkt mijn maag. Maar dan...... het is zover.....

Wat een smaakexplosie.... hartig, zuurtje, zoet, knapperig, zacht in 1 woord geweldig!!

Oh nee 2 woorden dan... Heeeeerlijk ๐Ÿ˜€

Morgen de compilatie foto's maar voor nu het eindresultaat....

20210731_195530.jpg
20210731_200736.jpg
 
Lekker man! De kop is eraf ๐Ÿ‘๐Ÿผ Nu wil je elke week/maand pulled pork maken. Ikzelf maak meestal grotere hoeveelheden en dat vries ik dan in per portie. Als de keu dan toch al +/- 12u aan staat, dan maar gelijk voor 7-8kg ๐Ÿคฃ
 
Terug
Bovenaan Onderaan