BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spareribs volgense de 3-2-1 methode...

 
 

indo36

Kooltjesharker
Berichten
155
Hi allemaal,

Hier weer een verslagje van een BBQ-sessie. Dit keer zijn het spareribs (volgens de 3-2-1 methode).

Na wat filmpjes van NOSKOS te hebben bekeken leek het me nu toch echt tijd om spareribs volgens de 3-2-1 methode te maken. Dus, onvliezen, marineren, BGE opstarten voor low-n-slow en de ribbetjes erop. Spannend!

Het eindresultaat mocht er wezen maar ruimte voor verbetering is er ook zeker. Aange zien ik indo ben en daarmee verzot ben op saté heb ik de spareribs met een soortgelijke marinade gemaakt als waarmee ik ook de sate marineer. Dit is een standaard marinade op basis van ketjap, gember, ui, knoflook en nog wat kruiden. Alles, zoals een indo doet, op gevoel. De BGE en de methode echter wel volgens een gerenomeerde methode. 3 uur op een lage temp zonder niks. Alleen de marinade, dan een uurtje ingepakt met een beetje boter en donkerbruine basterdsuiker om ze daarna af te lakken met de ingedikte marinade. Het resultaat was, heerlijk malse spareribs waar naar mijn mening nog net iets meer smaak aan meegegeven mocht worden. Maar ach, dat is voor de volgende keer.

Helaas helemaal vergeten om meerdere foto's te maken maar zo zagen ze er ongeveer uit.

Spareribs3-2-1.jpg
 
Zien er top uit.
Als je een oud dienblad op je platesetter zet blijft je platesetter schoon. Scheelt in het schoonmaken en in de rook als je heter gaat ;)
 
Zien er top uit.
Als je een oud dienblad op je platesetter zet blijft je platesetter schoon. Scheelt in het schoonmaken en in de rook als je heter gaat ;)
Dank voor de tip. Normaal maak ik gebruik van die wegwerp lekbakken maar deze waren op :-( Moet inderdaad nog een passend dienblad vinden. Die inpakken in folie en branden maar 🔥
 
Mooi kleurtje zeg!
 
De ribben zien er heerlijk uit, mooi plaatje zo op het rooster.
Dat er ruimte voor verbetering is geeft je een excuus ( mocht je dat nodig hebben ) om snel weer een 2e run te gaan doen ;)
 
De ribben zien er heerlijk uit, mooi plaatje zo op het rooster.
Dat er ruimte voor verbetering is geeft je een excuus ( mocht je dat nodig hebben ) om snel weer een 2e run te gaan doen ;)

Dankjewel… en inderdaad is het zeker een reden om op korte termijn ‘een verbeterde versie te releasen’


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Het gebeurt maar zelden dat ik iets maak waarvan ik denk ‘Niets meer aan doen!’ 😉
Dat is het leuke hiervan, voor mij althans, de zoektocht naar beter.
 
Het eerste gevoel heb je nu gehad, op naar het 2e gevoel zodat ze meer aan je wens voldoen 😉
 
Zien er lekker uit hoor. Ja die ruimte voor verbetering kennen we allemaal. En anders willen we wel weer eens wat nieuws proberen😁😅
 
Zien er lekker uit hoor. Ja die ruimte voor verbetering kennen we allemaal. En anders willen we wel weer eens wat nieuws proberen

Dat is ook weer waar. Zo blijven we lekker bezig.


Big Green Egg (Large) | Weber Compact Kettle 47 | MEATER+ | Inkbird IHT-1S | Inkbird IBT-2X

— Steak it Easy —
 
Mooie ribs! En ben zelf ook benieuwd naar de smaak met ketjap en look! Soms ook wel toe aan het varieren in plaats van altijd maar de bbqsaus tint.
 
Mooie ribs! En ben zelf ook benieuwd naar de smaak met ketjap en look! Soms ook wel toe aan het varieren in plaats van altijd maar de bbqsaus tint.
Ja iid lekker om daar op te kunnen variēren.
En mooi te combineren met andere oosterse smaken. Ook mijn zoekrichting op dit moment.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lekkere ribben, had ik best wel een ribje van gelust 😉
Als je wat meer smaak wilt is het wellicht zinvol om iets langer te marineren dan trekt het wellicht wat meer in. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Lekkere ribben, had ik best wel een ribje van gelust 😉
Als je wat meer smaak wilt is het wellicht zinvol om iets langer te marineren dan trekt het wellicht wat meer in. :unsure:
Langer marineren is altijd goed maar dan moet je dingen gaan plannen en dit was soort van een spontane actie :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan