BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork

 

Jongkind

Sprokkelaar
Berichten
47
Ook voor mij werd het een keer tijd om Pulled Pork te maken. Ik zie het vaak voorbij komen dus het Vuur de Baas erbij gepakt en het wedstrijd recept van Noskos bestudeerd. Op naar de Sligro voor een mooi stuk Procureur, de mix om te injecteren gemaakt om deze vervolgens te injecteren en in de rub te zetten. Ik heb de Pulled Pork kruiden van Noskos hiervoor gebruikt.

IMG-3173.jpg


De koelkast in en de volgende dag op de Q.

IMG-3175.jpg


Vroeg op, de procureur op de Q en de thermometer erin. 2 chunks appel en 1 chunk kersen erbij en rond de 110 graden afgesteld. 6 uur later zaten de kruiden mooi vast en heb ik hem in 2 lagen alufolie ingepakt.

IMG-3178.jpg


Vervolgens ben ik vanaf de 92 graden gaan voelen en vond ik hem bij 96 graden pas ''zacht'' genoeg, van de bbq afgehaald en met folie open 15 minuten uit laten dampen, vervolgens ingepakt en onder een theedoek een uur laten staan.

WhatsApp Image 2021-07-18 at 17.30.03.jpeg


Als laatste de saus gemaakt en natuurlijk het uit elkaar trekken.

WhatsApp Image 2021-07-18 at 19.42.39.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-18 at 19.42.50.jpeg


Het was echt waanzinnig lekker. Op een wit bolletje met een beetje coleslaw. Gezien de hoeveelheid moest ik wel familie uitnodigen en ook zij vonden het heerlijk. De rest heb ik ingevroren.

Dit ga ik zeker vaker maken, ik heb het volgende recept Koreaanse pulled pork van Noskos alweer gevonden, dit wordt het volgende recept.
 
Ziet er lekker uit,ik zie een sticker aankomen alvast gefeliciteerd. ;)
 
Ziet er zeer smakelijk uit
Misschien nog een tip:
Familie uitnodigen is niet noodzakelijk!
Invriezen, opwarmen en zelf opeten is ook een goede optie

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Hele mooie uitvoering. Gefeliciteerd met je knor.
 
Mooi hoor, altijd lekker! Gefeliciteerd met je knor
 
Gefeliciteerd met je knor! Ziet er heeeerlijk uit
 
Mooie eerste run PP. Heb je gelijk goed aangepakt. Jij en de familie zullen goed gegeten hebben. Die zullen nu vaker om PP gaan vragen
Gefeliciteerd met je knorrie
 
heeft de familie al gevraagd wanneer je aan het nieuwe recept begint? 😉
 
Vast niet de laatste keer dat je PP maakt ;)
Familie vragen bij zo'n bereidingen moet je maar 1 keer doen, de volgende keer als ze weet heb dat je opnieuw aan de slag gaat, dan nodigen ze zichzelf uit :D
Gefeliciteerd met je 🐷-sticker!
 
Mooie sessie! En na de Koreaanse wil je niets anders meer 😉
 
mooie run

Je hebt er wel een probleem bij....... je moet nu vaker aan de slag...
 
Ziet er heerlijk uit. Congrats met je sticker.
 
Ziet er fantastisch uit! En zal ook zeker zo gesmaakt hebben!
Gefeliciteerd met de sticker😁👍🏼.
 
Terug
Bovenaan Onderaan