BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Joetisserie

 

Maurier

Vuurmaker
Berichten
56
Vandaag de eerste keer de Joetisserie gebruikt!

Een simpele braadkip uit de Delhaize meegenomen,
Rond de middag de kip in een kippen-rub gestoken, en later op de avond op de spit gestoken.

Joetisserie 1.jpeg


De kamado naar 225°C gebracht en de kip erin gestoken voor ongeveer een 45 minuten,
Joetisserie 2 .jpeg


Foto'tje van het resultaat! Mooi korstje, en super sappig! Kortom een aanrader!

Joetisserie 3.jpeg
 
Lekker kippetje en mooi draaispit die joetisserie. Ga je nog veel plezier aan beleven.
 
Lekker kippetje hoor😋
 
Ziet er erg goed uit hoor.
 
Ziet er goed uit. Heb hem zelf alweer een aantal weken en al voor meerdere dingen gebruikt. Maar nog steeds geen kippetje erop gehad, dat wordt toch eens tijd als ik dit zo zie!
 
Ik twijfel over aankoop: enerzijds ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde van een spit boven het "statisch" plaatsen van een kip op de grill en anderzijds vind ik de aanschafprijs wel erg hoog..
 
Ik twijfel over aankoop: enerzijds ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde van een spit boven het "statisch" plaatsen van een kip op de grill en anderzijds vind ik de aanschafprijs wel erg hoog..
Ik weet niet precies hoe het werkt maar de kip van het spit zijn hier altijd veel beter dan de BCC, beter velletje en veel sappiger. Daarnaast heb je de rooksmaak van het vet dat in het vuur druipt.
Tegenwoordig gebruik ik het spit vaak met het deksel de hele tijd open. Ik stook een vuurtje van appelhout (gebruik geen houtskool) en hang daar de kip boven, in 1-1,5 uurtjes is de kip dan gaar. Omdat het echt een vuurtje is heb je heel schone rook, en daarnaast zorgen de vlammen ervoor dat het velletje lekker krokant wordt. Deze methode gaat volgens mij alleen met een spit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Ik weet niet precies hoe het werkt maar de kip van het spit zijn hier altijd veel beter dan de BCC, beter velletje en veel sappiger. Daarnaast heb je de rooksmaak van het vet dat in het vuur druipt.
Tegenwoordig gebruik ik het spit vaak met het deksel de hele tijd open. Ik stook een vuurtje van appelhout (gebruik geen houtskool) en hang daar de kip boven, in 1-1,5 uurtjes is de kip dan gaar. Omdat het echt een vuurtje is heb je heel schone rook, en daarnaast zorgen de vlammen ervoor dat het velletje lekker krokant wordt. Deze methode gaat volgens mij alleen met een spit
Dank voor de terugkoppeling. Misschien toch eens over nadenken dan..
 
Ik vind een spit een grote meerwaarde hebben. Shoarma gaat geweldig. Net als kip rollade etc. Mijn laatste gerecht aan het spit was een gepekelde en warm gerookte herterug. Veel smaak sappig
 
Altijd lekker kip aan het spit. Ziet er smakelijk uit.
 
Het ziet er heerlijk uit! De Joetisserie is mijn beste aankoop van dit jaar. Een geweldig apparaat
 
Is er eigenlijk een goed en meer betaalbaar alternatief voor de Joetisserie voor de Kamado Joe Classic II ? Het spit van LetzQ b.v.?
 
Die vam The spit on Fire schijnt het betere goedkope alternatief te zijn qua lassen en zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Heerlijk die kip van de gril.

Ik heb van de week die van LetzQ in gebruik genomen op mijn KJ3. Volgens mij zijn er geen tot nauwelijks verschillen met de Joetisserie.. op basis van wat ik gezien/gelezen heb. Beste kip van de Joe tot nu toe.
 
Heerlijk die kip van de gril.

Ik heb van de week die van LetzQ in gebruik genomen op mijn KJ3. Volgens mij zijn er geen tot nauwelijks verschillen met de Joetisserie.. op basis van wat ik gezien/gelezen heb. Beste kip van de Joe tot nu toe.
Hoe past hij? Ik lees wisselende berichten over de LetzQ maar dan met name voor de Green Egg en Black Bastard.
 
Weet niet wat je wisselende berichten zijn, maar bij mij past de ring goed. Ik zag wel rook ontsnappen waar ik normaliter geen rook wil zien (tussen het vilt), maar het was donker en ik kon niet helemaal goed zien waar het vandaan kwam. Daarnaast zitten er in die ring gewoon gaten waar de spies doorheen moet, dus helemaal afsluiten doet hij sowieso niet.

Weet niet of dat met de rotisserie anders is.

On Topic: Fijn kippetje hoor ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
Terug
Bovenaan Onderaan