BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer fatties!

 
 
 

Jorizzz

Kooltjesharker
Berichten
116
Gisteren voor het eerst fatties gemaakt. Was nog even zoeken naar de juiste maten/verhoudingen qua spek/gehakt en vulling. Niet te ingewikkeld begonnen. Totaal:
- 1,5 kg half-om-half gehakt
- 1 kg spek
- 400 g cheddar (van die plakjes voor op je hamburger)
- 1 zakje burrito kruidenmix

Twee fatties van 750 gram gehakt gemaakt. Voor de eerste het spek gevlochten. Om genoeg lengte en breedte in het matje te krijgen moest ik wel hier en daar en paar cm overlappen (dus bovenop het overlappen van het vlechtwerk zelf). Daar was ik al méér dan de helft van het spek aan kwijt. De tweede fattie heb ik daarom wat langwerpiger gemaakt, en het spek alleen overlappend neergelegd. Had precies genoeg spek over! Op de Q begon die laatste wel een klein beetje van de vulling te lekken tussen het spek door, maar dat mocht de pret niet drukken. Heb ze ongeveer 2,5 uur op de Q gehad, net onder de 150 graden gemiddeld, met een mooie chunk appelhout. Héél erg lekker!

IMG_0496[1].JPG
IMG_0497[1].JPG
IMG_0498[1].JPG
IMG_0500[1].JPG
WWMW5190[1].JPG
IMG_0502[1].JPG
 
Dit kende ik nog niet. Ziet er lekker uit, de kaas doe je die gewoon als plakjes in het gehakt?
 
Ja je maakt als het ware een vierkant plak gehakt, die bestrooi je met kruiden en dan die plakjes kaas er bovenop. Wel een beetje afstand houden van de rand wat anders kun je de rol niet meer goed dicht maken.
 
Ja je maakt als het ware een vierkant plak gehakt, die bestrooi je met kruiden en dan die plakjes kaas er bovenop. Wel een beetje afstand houden van de rand wat anders kun je de rol niet meer goed dicht maken.
Thanks, die ga ik zeker proberen.
 
Fatties.
Zelden zijn er gerechten waar de naam van zo terecht is.

Smakelijk! :D
 
Mooi gerecht, lijkt me heerlijk. Cheddar, gehakt en spek doen het altijd goed 👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan