BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Cola Can Chicken

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag voor het eerst CCC klaargemaakt. Omdat wij thuis geen alcohol drinken ben ik voor deze variant gegaan.

Het begon met de kip in de rub zetten. Ik heb gekozen voor Simply Marvelous Genie's Trinity. De kip heb ik zo'n 75 minuten laten garen tussen de 160 en 175 graden. Persoonlijk vond ik het lastig om de Weber op deze temperatuur te krijgen. Toen het eenmaal was gelukt ging het prima.
De laatste 15 minuten de kip naar de kolen gedraaid voor een knapperig velletje. Helaas geen foto hoe de kip op het bord lag. Wij zijn aan het vasten en ik was al een tikkeltje aan de late kant ;)
De smaak was prima maar de smaak van het rookhout was te aanwezig. Ik heb momenteel alleen Hickory en daar een klein blokje van gebruikt. De volgende keer dus met een mildere vorm van rookhout of geen rookhout.
Nu genoeg getypt en tijd om een x-aantal foto's te laten zien.

IMG_20200427_184306_Bokeh.jpg


IMG_20200427_211218.jpg


IMG_20200427_211451.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als er maar een blikje (steunvoor de kip) inzit, ik heb van meerdere filmpjes begrepen dat je de smaak niet tot nauwelijks terugproeft, het klinkt/staat gewoon geinig.

Ziet er in ieder geval prima uit, Zal vast goed mals zijn geweest.
Jammer dat de smaak van hout te aanwezig was voor jullie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Netjes, ziet er lekker uit wellicht wat meer of andere brandstof gebruiken die 180 gr.C moet gemakkelijk kunnen met die Weber.
Gefeliciteerd met je sticker. (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Netjes, ziet er lekker uit wellicht wat meer of andere brandstof gebruiken die 180 gr.C moet gemakkelijk kunnen met die Weber.
Gefeliciteerd met je sticker. (y)

Hartstikke bedankt. Ik denk ook dat meer brandstof de oplossing gaat zijn. Deze Weber heb ik al makkelijk hoger gekregen voor bijvoorbeeld kippendij. Normaal gebruik ik houtskool en nu de kokosbriketten van Vuur en Rook. Ik moet zeggen dat deze mij heel goed bevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Dat ziet er prima uit. Welkom bij de Tokkies
 
Mooie run. Lekker kippie.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan