BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer BeerCan Chicken

 
 
 

EasywoodsQ

Pitmaster
Berichten
753
Vandaag te warm om iets te ondernemen met veel actie dus tijd om me eens te wagen aan een rustige (slow?) sessie BeerCan Chicken.

Vanochtend een flinke chick gescoord, lichtjes in de rub gezet, over een blik Weisen gezet (al geloof ik niet dat je iets van welke inhoud dan ook terug gaat proeven) en de BBQ klaargemaakt om te beginnen rond de 125 graden met een blokje appel en een blokje peer. De bedoeling is de temperatuur langere tijd constant te houden zodat we dat ook nog een beetje oefenen vandaag.

Aan het einde van de rit alle schuiven open om rap naar de 180 graden te gaan voor een kwartiertje om een knapperig korstje te krijgen.

Mensen mensen, zoals verwacht heb ik niets van het bier terug kunnen proeven maar ze was super mals en gelijkmatig gegaard. Al het vlees was bij wijze van spreken van het bot te schudden……

Het was me eigenlijk te doen om een sticker te scoren maar dit kippie was nog beter dan haar gevlinderde zuster dus misschien moeten we deze truc er toch maar inhouden ;)

En dan de plaatjes van het avontuur;

IMG_1992.jpeg


IMG_1993.jpeg


IMG_1995.jpeg


IMG_1996.jpeg
 
Lekkere kip met een mooi kleurtje. (y)
 
Ziet er goed uit.
En is je nog bevallen ook 👍🏻
 
ziet er goed uit allemaal
gefeliciteerd met je tokkie
 
Dat is een lekker chicky zeg. En zo mooi op een plankje. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan