BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer bacon

 
 

Peter_fijten

Vuurmaker
Berichten
79
Na lang wikken en wegen (waarom eigenlijk???) toch de stap genomen om zelf bacon te maken. Het hele botulisme en cholorozo verhalen goed doorgelezen en toen begonnen. Stuk buikspek zonder zwoerd beetje bij getrimd (helaas geen foto van) en in de pekel gezet.

Deze heeft inmiddels 7 dagen in de koelkast gebivakkeerd (en is elke dag gedraaid)en mag dus een dagje drogen.

1aca98636e885e850db08007eff68254.jpg


Zoals jullie kunnen zien had het trimmen wat beter gemogen. Zo blijkt maar weer haastige spoed.....
Lesje voor de volgende keer. Toch maar met vlees bezig zijn als je niet nog de kinderen rustig moet houden over een uurtje naar de opvang moet etc etc... Kan ik nu nog bij trimmen? Of is dat iets voor de volgende keer?

Morgen gaat die de bbq op. Met foto’s bij deze post natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vandaag is een mooie dag voor wat bacon te maken.

Webertje aangemaakt wat mooie stukken appelhout erbij en het stuk buikspek kan er op voor zijn relaxed rook kuurtje.

102b17fb14905def2b9c91c7428c354d.jpg

a123b2c821c435782931e9816609da5d.jpg


Wat is bbq’en toch stressvol
ea2cb1f8ed2c9f4daa4301342b80a36d.jpg



Na een paar uurtjes rook is de 60 graden dan bereikt. Heb hem een paar graden door laten garen na 63 (kindjes moeten ook eten)

Nu rustig afkoelen en zo meteen de koelkast in.
b21ca95934e3ff2aceebbefee6323cbd.jpg


Ik denk dat ik morgen een eitje wil als ontbijt.....uhmm ...met bacon...natuurlijk.

Wat duurt wachten toch altijd lang he


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Zelf bacon maken is fantastisch. Ik heb gisteren ook 2 stukken (gewone bacon en maple cured bacon) klaargemaakt. Ik ga zo ook maar een eitje bakken ;) Geniet er van!
 
Het ontbijt is hier inmiddels ook achter de kiezen. De smaak en geur waren fantastisch. Vrouw lief vind dat het stuk bacon wel erg klein is. Het gaat er in als zoete koek
e75cb6d0b0a2b7e2ed77304923e8a5ca.jpg

e4ffec109af5cc0bada9012cb87e2716.jpg

00f0d1d2f5e44d6829f0a2bc84f12e75.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
O, wat zal dat heerlijk ruiken en smaken.
 
Niet op de Q afgemaakt?
Maar ziet er lekker uit

Voor een eitje en wat bacon de bbq vroeg in de ochtend aan te steken was me deze ochtend iets te veel werk ten opzichte van het gasfornuis binnen.

Maar dit hebben we goed gemaakt met een heerlijk maal in de avond (dr pepper chicken) helaas hier geen foto reportage van. Was iets te gezellig bij kletsen met de familie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er fantastisch uit.
 
Wauw echt wel een gaaf gerecht....

Gaat op de todolijst!
 
fantastisch goed gelukt. dat is werkelijk 1 van de lekkerste gerechten van de bbq, de geur, de smaak, top dit
 
Terug
Bovenaan Onderaan