BasBQ
Beef en Steak

Eerste echte bbq, Reverse flow offset smoker. Work in progress

smoker

Tondelzoeker
Berichten
8
Na een halfjaar zoeken naar het juiste materiaal eindelijk een reststuk leiding gevonden op werk van 500mm doorsnede en 800mm lengte en 10mm dikte.
Met een bijpassende firebox van 400mm doorsnede.

De eigenaar wilde er wel wat voor terug hebben.... een blikje cola om precies te zijn 😂
Nog wat platen bij elkaar gezocht om alles dicht te lassen en wat koker voor de schoorsteen en klaar is kees.

smoker 1.jpg

Zoals jullie zien is het maar goed dat ik geen lasser ben van beroep 😂

Hij is natuurlijk nog in aanbouw maar functioneert al prima.
Er komt nog een ander onderstel onder, met wielen uiteraard want het geheel weegt zo'n 200 kilo.
Andere handvatten.
Er is ook nog wel wat slijpwerk te doen om alles af te werken.
Wat strip voor de deksel randen netjes af te werken
En het deksel is best aan het gewicht. Mijn vrouw heeft 2 handen nodig om hem te openen.

smoker 2.jpg


Voor het laatste probleem te tackelen zit er nu een prototype contragewicht op.
De schoorsteen had eigenlijk een koker van 200MM moeten zijn volgens de calculator, maar kon alleen 150mm vinden.
Na 2x gebruikt te zijn denk ik dat het goed genoeg is. En mocht ik een stuk pijp of koker vinden van 200mm dan kan ik deze er altijd nog op maken.

smoker3.jpg

De luchtschuiven. 6 gaten van 32mm.
Groot genoeg om de bbq constant op 150 graden te houden, mocht het heter moeten dan moet het deksel een klein beetje open blijven staan.

Eigenlijk is al het materiaal bij elkaar gesprokkeld behalve de rvs scharnieren, de laselektroden en het rvs strekmetaal voor de roosters. De laatste komen morgen binnen.

Tot zover mijn eerste smoker. Er is nog genoeg werk aan de winkel maar het functioneert alvast prima.

Grt, Smoker
 
(y)(y)Geweldig..... blijven posten die plaatjes, prachtig om te zien :love:
 
Leuk ding. Ga je hem nog beschermen? Elke dag gebruiken is de beste bescherming.