BasBQ
Beef en Steak

Eerste buitenkeuken maken

Eendenreetx

Tondelzoeker
Berichten
20
Sinds kort in het bezit van mijn eerste Kamado.
Nu vind ik het leuk om te bouwen en ben ik dus enthousiast begonnen aan mijn buitenkeuken.
Tips zijn altijd welkom!

Gat voor de bbq heb ik de diameter 2cm groter gemaakt.
Bbq komt te staan op een plateau van houten planken 20mm dik, keramische tegel 10mm dik en dan table stand.

Image.jpeg
 
Geheel in de lak gezet en de eerste zijkant dichtgemaakt met latjes. De achterkant laat ik voorlopig nog even open. Ben momenteel nog op zoek naar een mooie hoes die aansluit, helaas niks voor te vinden 120x75x80/120

Op maat maken is wel echt aan de prijs met 250euroā€¦. Iemand tips?

2580c553-687b-41a4-82a5-c016004860cd.jpeg
 
Sinds kort in het bezit van mijn eerste Kamado.
Nu vind ik het leuk om te bouwen en ben ik dus enthousiast begonnen aan mijn buitenkeuken.
Tips zijn altijd welkom!

Gat voor de bbq heb ik de diameter 2cm groter gemaakt.
Bbq komt te staan op een plateau van houten planken 20mm dik, keramische tegel 10mm dik en dan table stand.

Bekijk bijlage 52151
super mooi ..wat kost dat nou aan spullen als je het voor de large zou maken
 
Bedoeling is dat deze buiten de overkapping blijft staan en aan de andere kant van de tuin staat, dus daarom een hoes.

Ik denk dat ik z'n 250 euro kwijt ben aan het hout. Tegel als reststuk gevraagd bij een tegel handel.
2 doosjes rvs schroeven en rvs hoekjes a 40 euro.
Wieltjes rvs waren duur in totaal 75 euro. Maar wou de gok voor gecoate wieltjes niet nemen, dat ik na 3 maanden roestplekken krijg.

Hem groter en langer maken voor de large kost niet meer, aangezien ik best wel veel afval hout heb.
Dus 2-3 weekjes lekker in de zon klussen en je bent ruim onder de 400 euro klaar.
 
Mooi meubel hoor. Vind het accent met de verticale zwarte latten erg goed !
 
@Eendenreetx Heb je al gevraagd bij een zeilmakerij? Materiaal is mooie kwaliteit en super slijtvast. Zal een uurtje of twee werk inzitten en wat materiaal.
 
Mooi meubel. Strak gemaakt. Ik weet niet of je het blad zelf gelijmd hebt. Normaal leg je de dosse gezaagde planken om en om.
Ik zal dit even uitleggen Je ziet de jaarringen lopen. Er zitten drie dosse gezaagde planken naast elkaar met alle drie dezelfde kant naar boven.
Volgens de regels moet dit om en om. Bij kwartiers gezaagd hout speelt dit minder ook daar zijn regels voor. Google maar op de volgende zoekterm :hoe verlijm ik dosse gezaagd hout. Ik zou het nu gewoon laten zitten. Je ziet het vanzelf als het zou gaan werken.
 
Mooi meubel. Strak gemaakt. Ik weet niet of je het blad zelf gelijmd hebt. Normaal leg je de dosse gezaagde planken om en om.
Ik zal dit even uitleggen Je ziet de jaarringen lopen. Er zitten drie dosse gezaagde planken naast elkaar met alle drie dezelfde kant naar boven.
Volgens de regels moet dit om en om. Bij kwartiers gezaagd hout speelt dit minder ook daar zijn regels voor. Google maar op de volgende zoekterm :hoe verlijm ik dosse gezaagd hout. Ik zou het nu gewoon laten zitten. Je ziet het vanzelf als het zou gaan werken.
Klopt , misschien nog ter aanvulling waarom .
De jaarringen wil na droging recht trekken waardoor een plank/ balk gaat schotelen (hol/bol ) trekken. Door de ringen om en om te leggen blijft het blad recht , anders word het een regenton (overdreven gezien) .
Dit is vooral bij hout wat vers bezaagt word en moet drogen .
Werk zelf graag met oud hout wat ik weer schaaf (vandiktebank) dit hout is stabieler kwa werking.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip in de toekomst, ik laat het nu en dit was mijn eerste projectje. Zo leren we toch weer iets bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Keramische tegel 1 cm dik, zie wel hoe lang deze het uit houdt, staat ook nog eens op een pootje.

Toch besloten om de achterkant ook nog dicht te maken ivm, kruipende kinderen, iets meer veiligheid ingebouwd.

Ik zit erg te twijfelen voor een hoes op maat voor deze buitenkeuken. Na veel post te hebben gelezen over condens, zie ik er wellicht toch vanaf.
Met de huidige droogte kan de buitenkeuken prima buiten blijven staan. Mocht het regenen kan deze onder de overkapping, of iemand een mooi idee tegengekomen voor een kleine compacte afdak op een buitenkeuken?

thumbnail_IMG_5954.jpg
 
of iemand een mooi idee tegengekomen voor een kleine compacte afdak op een buitenkeuken?

Als je de topvent eraf haalt zou je er een parasol in kunnen zetten. šŸ˜‚
 
Geweldig kerel ! Super strak! Mooie combinatie!
Als je nog evt een tegel over heb , natte theedoek op de eerste de tweede erop deze kan je dan altijd afwassen bij een ongeluk .
Aanslag van pannen , saus ,bloed enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan