BasBQ
Beef en Steak

Eendenborstsalade

 
 
 

Paddy

Stoker
Berichten
272
Vandaag alleen thuis met eten, tijd om de bbq aan te steken. Mijn vrouw houdt niet zo van eend 🦆, dus daarvoor gekozen.
De eendenborst ingesneden, met five spices bestrooid en een paar uur laten badderen in de sinasappelsap.

Eerst aangebakken op 180 graden met wat rookhout in het vuur. Daarna nog even indirect op 130 graden tot een kerntemperatuur tot 52 graden.

De marinade met honing ingekookt tot het meer stroopachtig is.

Alles opgediend met baby romaine, mango, bosui, komkommer, granaatappel en koriander.

3AAD2A72-7B24-403A-8B3F-141F0A802A3E.jpeg

F428561E-4B31-41AD-BF09-41168C5B49D1.jpeg

ECCB6CCC-F6CB-4431-B87C-B59876D65758.jpeg

3275A07E-EA91-4626-8E6C-B7B071FBFD45.jpeg

EE0C571A-A28D-4607-8744-23C26684BD04.jpeg
 
Man man man, wat is dit voor een salade. Zo wil ik iedere dag wel salade.
Eend wordt zo ondergewaardeerd. Prachtig stuk vlees en erg betaalbaar.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een lekker bordje


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Wat een heerlijkheid allemaal
Eend Is zooooo lekker
 
Win win situatie zo
Lekker stukkie eend klaar gemaakt voor een salade
 
Heerlijk dit!! Ziet er ook prachtig uit! Ga ik onthouden, lijkt me erg lekker in de zomer 😊
 
Wat een heerlijke salade zeg. Das vast heel erg balen dat je vrouw dit niet lust :cool:
 
geweldige salade heb je hier gemaakt ! dat zal vast goed gesmaakt hebben ! ;)
 
Benieuwd naar de smaak, ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dit zijn de betere salades....
 
Dat is een bordje vol met lekkers geworden, het ziet er heerlijk uit en eend is zo lekker🥰 Maar 29 januari zeg je dat je vrouw niet gek is op eend dus maak je het voor jezelf, nu zie ik 2 borden, gezellig met een flesje wijn en glazen staan, vind je vrouw nu eend wel lekker, Of ga je vreemd🤔
 
Vreemd zal tie niet gaan, is altijd een bekende 😁
 
Heerlijk en die kruiden van Jonnie👍
 
Dat is een bordje vol met lekkers geworden, het ziet er heerlijk uit en eend is zo lekker🥰 Maar 29 januari zeg je dat je vrouw niet gek is op eend dus maak je het voor jezelf, nu zie ik 2 borden, gezellig met een flesje wijn en glazen staan, vind je vrouw nu eend wel lekker, Of ga je vreemd🤔

Scherp. 😂
Ze vond eend nooit zo lekker, maar dit bordje schoof zo naar binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan