BasBQ
Beef en Steak

Een meerjarige zoektocht

Mars

Tondelzoeker
Berichten
2
Goede morgen allemaal. Mijn naam is Jonathan en ben al jaren een echte bourgondiër en bij die lifestyle kan een goede Q niet ontbreken natuurlijk. Ik maak nu al 6 jaar gebruik van mijn WMT maar met een nieuw huis en achtertuin in het verschiet zit ik me te oriënteren op een nieuwe aanwinst. Zo'n beetje alles heeft de revu al gepasseerd van ware braai's tot kamado's (keramisch, RVS, Alu en gietijzer) tot vertical houtskool q's en smokers tot gas bbq's. Als laatste gedachte hint ik nu naar een Napoleon prestige als volledige buitenkeuken voor mijn groeiende gezin maar dat kan volgende maand zomaar anders zijn :p.

Ik hoop hier veel informatie over bbq's te vinden om uiteindelijk een goede keuze te maken en daarna veel recepten te lezen en delen! Heb er nu al zin in.
 
Welkom hier! Succes met het opdoen van informatie, er is genoeg te vinden hier ;)
 
Welkom.
Hier kan je wel informatie opdoen die je #keuzestress kan doen afnemen.
 
welkom
succes met de zoektocht. Hier kan altijd geholpen worden met advies, maar je moet goed aangeven waar je naar op zoek bent.
Wat denk je klaar te willen maken (low & slow of alleen high & fast grillen), wat is je budget, welk gemak zoek je etc....
Aangezien je ook naar gas aan het kijken bent zou je ook een pelletgrill kunnen overwegen. Het gemak van gas, maar dan houtrook smaak erbij. Niet dat ik je keuzestress nog erger wil maken ;)
 
Hey, leuke berichten al zo snel. Volgens mij is dit echt een heel actief forum :D

Ik ben zelf fan van low&slow maar houd niet van het continue afregelen wat mijn Weber daarbij met zich mee brengt. Ik wil het liefst een Q die ik 1x afstel en dat ik dan ook even het kan laten voor wat het is en een boodschap o.i.d. kan doen, vandaar dat ik gekeken heb naar kamado's en pellet grills. De reden dat ik nu neig naar een gas grill als de napoleon prestige is dat ik ook complete maaltijden wil verzorgen waar dat bij een keramische kamado wat lastiger is i.v.m. langzame temp regeling (vandaar dat ik ook gekeken heb naar de gietijzeren en alu kamado's).

Mijn budget is ongeveer 2k maar wil dan wel een complete set inc accessoires hebben voor een goede low&slow sessie
 
Hoi Jonathan,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom Jonathan
 
Welkom bij het genootschap

Wat een keuzes hè, en hoe meer je leest des te groter word de keuze
 
Welkom!

Ik kan alleen maar aansluiten bij jouw wisselende keuze en de kans zal dan wel groot zijn dat het misschien dan toch niet bij één Q zal blijven. Alleszins zal je genoeg info vinden en input krijgen op dit forum.

Momenteel hebben wij nu een jaar een Boretti Robusto, niet dezelfde prijsklasse maar ben zeer tevreden van deze gas BBQ en de plaats die erop beschikbaar is. Ook om het feit dat we bij gebrek aan tijd toch de tijd vinden om hierop te koken als het mooi weer is en buiten willen eten. Als de WMT blijft kan een gas BBQ wel een handige aanvulling zijn.

Veel succes met de zoektocht !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan