BasBQ
Beef en Steak

Easy peasy Lovely Japanese

Voor de Fotowedstrijd "Easy Peasy Japanese" zijn we gisteren wezen winkelen bij Amazing Oriental in Delft-Den Haag.
Ik had besloten om een vierluikje te maken, en de wederhelft moest daarbij helpen, voor het betere snijwerk zal ik maar zeggen.
Het is geworden:

-Tadashi's Gegrilde Tomaat
-Tsukune (Japanse gegrilde kippengehaktbal spiesjes)
-Gyoza (Japanse dumplings)
-Gegrilde Coquilles met Yuzu Kosho Vinaigrette

Dankjewel Sander voor deze fotowedstrijd uitdaging, wat hebben wij heerlijk gegeten wat een smaakfestijn vol Umami.
Deze gerechten zijn stuk voor stuk blijvertjes.

tNSrUcd.jpg


I76wz3T.jpg


bSM1I3w.jpg


LgfGZnK.jpg


G9m550M.jpg


P5jxfJy.jpg


a4jgV2P.jpg


uNxzJCu.jpg


SCEcpWW.jpg


8ozbwgD.jpg


Zqy2CQs.jpg


y74gWQx.jpg


WUbowd2.jpg


fHnT8WB.jpg


sMDh4KF.jpg


XbpKawd.jpg


8aZelUF.jpg


g6OvEJq.jpg


Me60xNB.jpg


zl0agzG.jpg


v92iThq.jpg


3ZODbr1.jpg


HvMI3bD.jpg


L3Wg4WM.jpg


 
WoW een mooi fotoverslag en het ziet er zo lekker uit  :)
 
Smikkelen en smullen, ziet er heerlijk uit. :)
Waar vind je die heerlijke recepten Jet?
 
Fantastisch!
 
Dat is wel heel erg nice... Mooie inzending voor de foto wedstrijd..
 
Het ziet er weer top uit! Dit wil ik ook wel maken :)
 
wauw!!!!
diepe buiging voor dit verslag.
het ziet er allemaal heerlijk uit
 
Hans zei:
Smikkelen en smullen, ziet er heerlijk uit. :)
Waar vind je die heerlijke recepten Jet?

Die vind je gewoon op internet Hans (tante google), ik begin meestal om eerst in het Nederlands te zoeken en als ik denk "dat kan spannender of beter" dan ga ik in het Engels zoeken, dan kom je net wat meer interessante dingen tegen ;)
 
Heerlijke gerechtjes zeg.
 
Jet zei:
Hans zei:
Smikkelen en smullen, ziet er heerlijk uit. :)
Waar vind je die heerlijke recepten Jet?

Die vind je gewoon op internet Hans (tante google), ik begin meestal om eerst in het Nederlands te zoeken en als ik denk "dat kan spannender of beter" dan ga ik in het Engels zoeken, dan kom je net wat meer interessante dingen tegen ;)

Toch maar eens kijken dan want m'n Japans is niet zo best. ;)
 
Ziet er goed uit Jet, ik ga op zoek naar de recepten!
 
@ Hans
Mijn Japans, Chinees, Vietnamees en Koreaans (al heeft Ewald een Koreaanse tante) is ook niet zo goed maar met zoeken in het Engels kom je een heel end.

Ik ga nu mijn Russisch weer even oefenen, geen schrijven of lezen maar uitspraak ;) bij mijn Russische overburen is oma weer voor 3 maanden op bezoek, echt een schat van een mens en ze vind het geweldig als je, goedemorgen, middag of hoe gaat het met u zegt :D behalve oma spreekt de rest wel redelijk Nederlands ;) eens kijken wat voor leuke recepten ik haar kan ontfutselen :D
 
@ Roker.......jij bent goeoeoeoed :D

Dat is inderdaad het recept voor de tomaten en voor de coquilles, de tomaten vonden wij echt geweldig passen bij alle andere gerechtjes MAAR de coquilles konden beter......de coquilles waren van super kwaliteit maar ik vond de marinade/dressing niet zo geweldig dat kan beter. de wakame uit de vriezer was echt SUPER :D
Het recept van de Gyoza heb ik inderdaad voor een groot deel van die link, alleen sommige dingen meer of minder gedaan.
Ik had een ander recept voor de tsukune moet ff zoeken welke het was maar alle recepten voor tsukune lijken wel aardig op elkaar ;)
 
Wauw!!! Dat ziet er geweldig uit! Inspiratie voor later. Thanks!
Paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan