BasBQ
Beef en Steak

Easterwood methode

Wes007

Sprokkelaar
Berichten
48
Goedemorgen,

Ik wil graag spareribs op de easterwood methode bereiden. Daarvoor moet ik de bbq indirect naar 160 graden stoken. Hoe kan ik dit het beste doen? Kan ik hiervoor de diffuser plate gebruiken? Volgens Weber is de plate namelijk bedoeld voor temperaturen tussen de 95 en 135 graden.

Graag jullie advies.
 
@Wes007, je zou de diffuser plate er gewoon uit kunnen laten. Zet op het kolen rooster in het midden een bak met water en doe aan de beide lange zijdes brandende briketten. Zo kan je boven je bak met water indirect de spareribs garen.
je ventilatirooster aan de onderkant kan je vrijwel dichtdoen. Dan kom je met een volle weber starter, op een mooie 160c
 
@Wes007, je zou de diffuser plate er gewoon uit kunnen laten. Zet op het kolen rooster in het midden een bak met water en doe aan de beide lange zijdes brandende briketten. Zo kan je boven je bak met water indirect de spareribs garen.
je ventilatirooster aan de onderkant kan je vrijwel dichtdoen. Dan kom je met een volle weber starter, op een mooie 160c
Hoi Frits,

Dank voor je reactie. Het probleem is vaak dat ik te weinig ruimte heb en daarom de gehele oppervlakte wil gebruiken. Zou ik dan toch de diffuser plate kunnen gebruiken en opstoken naar 160 graden?
 
Hoi Frits,

Dank voor je reactie. Het probleem is vaak dat ik te weinig ruimte heb en daarom de gehele oppervlakte wil gebruiken. Zou ik dan toch de diffuser plate kunnen gebruiken en opstoken naar 160 graden?
Ik heb ze op de Summit gemaakt MET de diffuserplate er in dat leverde een prima resultaat op.
Het is in de Summit ook een enkelwandige plate daarop zet ik altijd wel een opvangbak voor het vet.

Welke BBQ gebruik jij?
 
Ik heb ze op de Summit gemaakt MET de diffuserplate er in dat leverde een prima resultaat op.
Het is in de Summit ook een enkelwandige plate daarop zet ik altijd wel een opvangbak voor het vet.

Welke BBQ gebruik jij?
Ik gebruik de original kettle 57. Oww maar opstoken maar 160 graden met de diffuser plate gaat dus prima? Ben vooral benieuwd welke temperaturen de diffuser plate kan hebben aangezien Weber een temperatuur van 95 tot 135 graden adviseert
 
Zoals gezegd ik heb de Summit. Daar zit een enkelwandige diffuser plate bij. Met een pizzasessie gebruik ik die ook en dan is het erboven al 350 graden. De plaat zelf is dan veel heter. Zie foto Ik ga er vanuit dat jouw plaat dat ook kan hebben maar kan dat niet uit ervaring zeggen. De plaat is er wel voor bedoeld in ieder geval

18201004F1_rgb-1200x1200-28e5ebb.png
 
Zoals gezegd ik heb de Summit. Daar zit een enkelwandige diffuser plate bij. Met een pizzasessie gebruik ik die ook en dan is het erboven al 350 graden. De plaat zelf is dan veel heter. Zie foto Ik ga er vanuit dat jouw plaat dat ook kan hebben maar kan dat niet uit ervaring zeggen. De plaat is er wel voor bedoeld in ieder geval

Bekijk bijlage 28132
Ja het zou dezelfde plaat moeten zijn, maar dan moet het gewoon lukken.

Hoe bevalt de Summit eigenlijk? Machtig apparaat volgens mij!!! šŸ˜
 
Bevalt prima! Ik kom van een wmt 47 cm dus heel blij met de extra ruimte.
Erg praktisch bij indirect maar ook als je met zone's wilt werken.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dan kom je met een volle weber starter, op een mooie 160c
Doel je hier dan op de kleine of grote Weber starter?

@Wes007 altijd goed om even bij je dealer of Weber te checken of de genoemde temperatuur een maximale temperatuur voor de garantie is. Ik denk eerder dat Weber doelt op de gemiddelde ā€˜low & slowā€™ temperatuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan